1. Nieuws

    Sterke groei digitale activiteiten RTL

    RTL Nederland heeft een goed jaar achter de rug. Vooral de digitale online activiteiten van het mediabedrijf lieten een sterke groei zien.
    Jarco Kriek
    6 maart 2015
    comments 4
    Sterke groei digitale activiteiten RTL

    RTL Nederland heeft een goed jaar achter de rug. Vooral de digitale online activiteiten van het mediabedrijf lieten een sterke groei zien. RTL Nederland-baas Bert Habets zegt trots te zijn.


    Voor RTL Nederland was 2014 een jubileumjaar: het bedrijf was 25 jaar in het Nederlandse medialandschap actief. Ondanks de grote mondiale sportevenementen WK voetbal en Olympische Spelen – die door publieke omroep NOS werden uitgezonden – werden de RTL-zenders goed bekeken. Maar Bert Habets is vooral in zijn nopjes over de digitale activiteiten van RTL Nederland: "Onze digitale activiteiten lieten een sterke groei zien en dat heeft geresulteerd in een toename van de online display en videoinkomsten." De omzet steeg hierdoor met twee procent naar 457 miljoen euro. Onder de streep bleef een winst van 103 miljoen euro over. Een jaar eerder boekte RTL Nederland een gelijk winstbedrag.

    RTL XL en Videoland digitale handvaten RTL Nederland

    De digitale activiteiten van RTL Nederland bestaan onder meer uit RTL XL en Videoland. "We hebben met succes een kentering teweeggebracht in onze live entertainment activiteiten en gekapitaliseerd op onze doorlopende investeringen in film. Daarnaast hebben we onze VOD-activiteiten uitgebouwd met de lancering van Videoland.com en ons Ventures portfolio versterkt. Dit alles is het resultaat van teamwork, ondernemerschap en flexibiliteit", aldus Habets.

    RTL NederlandRTL XLRTLXLVideolandVideoland UnlimitedBert HabetsArno OttoRTL DigitalRTL DigitaalNOSNPOpublieke omroepOlympische SpelenWK voetbal

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.