1. Nieuws

    Sterke groei digitale activiteiten RTL

    RTL Nederland heeft een goed jaar achter de rug. Vooral de digitale online activiteiten van het mediabedrijf lieten een sterke groei zien.
    Jarco Kriek
    6 maart 2015
    comments 4
    Sterke groei digitale activiteiten RTL

    RTL Nederland heeft een goed jaar achter de rug. Vooral de digitale online activiteiten van het mediabedrijf lieten een sterke groei zien. RTL Nederland-baas Bert Habets zegt trots te zijn.


    Voor RTL Nederland was 2014 een jubileumjaar: het bedrijf was 25 jaar in het Nederlandse medialandschap actief. Ondanks de grote mondiale sportevenementen WK voetbal en Olympische Spelen – die door publieke omroep NOS werden uitgezonden – werden de RTL-zenders goed bekeken. Maar Bert Habets is vooral in zijn nopjes over de digitale activiteiten van RTL Nederland: "Onze digitale activiteiten lieten een sterke groei zien en dat heeft geresulteerd in een toename van de online display en videoinkomsten." De omzet steeg hierdoor met twee procent naar 457 miljoen euro. Onder de streep bleef een winst van 103 miljoen euro over. Een jaar eerder boekte RTL Nederland een gelijk winstbedrag.

    RTL XL en Videoland digitale handvaten RTL Nederland

    De digitale activiteiten van RTL Nederland bestaan onder meer uit RTL XL en Videoland. "We hebben met succes een kentering teweeggebracht in onze live entertainment activiteiten en gekapitaliseerd op onze doorlopende investeringen in film. Daarnaast hebben we onze VOD-activiteiten uitgebouwd met de lancering van Videoland.com en ons Ventures portfolio versterkt. Dit alles is het resultaat van teamwork, ondernemerschap en flexibiliteit", aldus Habets.

    RTL NederlandRTL XLRTLXLVideolandVideoland UnlimitedBert HabetsArno OttoRTL DigitalRTL DigitaalNOSNPOpublieke omroepOlympische SpelenWK voetbal

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl