1. Nieuws

    Stevige groei aantal abonnees Film1/Sport1

    Het aantal abonnees van de chellomedia-betaalzenders Film1 en Sport1 is de afgelopen twee jaar met 25 procent gegroeid naar 330.000.
    Jarco Kriek
    23 januari 2008
    comments 0
    Stevige groei aantal abonnees Film1/Sport1
    Het aantal abonnees van de chellomedia-betaalzenders Film1 en Sport1 is de afgelopen twee jaar met 25 procent gegroeid naar 330.000.
     
    Twee jaar geleden kocht chellomedia de betaalzenders, die toen nog de naam Canal+ droegen. Canal+ was toen - overigens slechts voor enkele weken - eigendom van Airbridge Investments en Greenfield Capital Partners. Beide investeringsmaatschappijen kochten alle Nederlandse activiteiten van het Franse Canal +.
     
    De belangstelling ging daarbij echter alleen uit naar de satelliettelevisietak CanalDigitaal Satelliet. De betaaltelevisiezenders werden doorverkocht aan UGC, het Amerikaanse moederbedrijf van UPC. Deze plaatste de betaalzenders onder beheer van dochterbedrijf chellomedia, die de naam veranderde in Film1 en Sport1.

    In de periode na de naam- en formatverandering en de doorvoering van digitalisering van de betaalzenders groeiden de betaalzenders snel. Het abonneebestand van 330.000 is het hoogste abonneecijfer dat tot dit moment met betaaltelevisie in Nederland bereikt is. Chellomedia laat weten dat men vanaf september 2007 circa 100.000 nieuwe kabelabonnees heeft weten binnen te halen. Hierbij heeft het uitzenden van de Tele2 Voetbal content een grote rol gespeeld.

    Via de digitale kabel kunnen de meeste abonnees naast de zenders Film1 en Sport1 ook gratis de twee HD-kanalen van chellomedia ontvangen. Hiervoor dient de kabelabonnee wel te beschikken over een HD-kabeldecoder, die in de meeste gevallen zelf aangeschaft dient te worden. Alleen UPC geeft deze kabeldecoder in bruikleen.

    “Ik ben verheugd dat we inmiddels naar 330.000 abonnees zijn gegroeid, het hoogste aantal voor betaaltelevisie ooit," laat algemeen directeur Jeroen Bergman in een persverklaring weten. "Onze naamsbekendheid is verder toegenomen tot 70% en zelfs 90% bij digitale kijkers. Het afgelopen jaar zijn we een succesvolle samenwerking met Tele2 aangegaan om kabelabonnees ook live Eredivisievoetbal te kunnen bieden. Inmiddels hebben we op de live Eredivisie voetbalrechten geboden. Het is duidelijk dat live Eredivisievoetbal het beste tot zijn recht zal komen in een omgeving met internationaal voetbal en andere live sport. De kijker moet daarbij vrij zijn in de keuze van zijn digitale platform en niet beperkt worden tot een enkel specifiek platform.”

    Naast kabel biedt chellomedia de betaalzenders ook aan via de satelliet (CanalDigitaal) en IPTV (Tele2 Vision). Hiervan is het aantal IPTV-abonnees verwaarloosbaar, en over de overige abonneegegevens is onduidelijkheid. “Wij geven uit concurrentieoverwegingen geen aparte cijfers voor onze abonnees per platform,” laat chellomedia-woordvoerder Bert Holtkamp Totaal TV desgevraagd weten.
     
    Via de satelliet kijken tussen 15 en 20 procent van het totale aantal abonnees naar Film1 en Sport1.
    Film1Sport1chellomedia

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Stefan de Vrij speelt al enkele jaren prima voor Lazio Roma. De verdediger had onlangs een akkefietje met Dick Advocaat door vanwege een blessure af te zeggen voor Oranje, maar gewoon voor Lazio te spelen. Het bleek een misverstand. Hij is hersteld en speelt in de Europa League tegen Vitesse.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Als je in Nederland een biertje bestelt, krijg je een pilsje. Pils is hét standaardbier. Het is zelfs zo gewoon geworden, dat we al het andere bier speciaal zijn gaan noemen. En niet alleen in Nederland, ook wereldwijd is pils een grote jongen. Hoe heeft deze biersoort al zijn concurrenten van het podium weten te stoten?