1. Nieuws

    Strijd om Alles-in-1-abonnee laait op

    De strijd om de Alles-in-1-abonnee is weer opgelaaid. Nadat eerste UPC haar Alles-in-1-pakketten had aangepast, doen andere aanbieders in allerlei vormen dat nu ook.
    Jarco Kriek
    13 oktober 2013
    comments 0
    Strijd om Alles-in-1-abonnee laait op

    De strijd om de Alles-in-1-abonnee is weer opgelaaid. Nadat eerste UPC haar Alles-in-1-pakketten had aangepast, doen andere aanbieders in allerlei vormen dat nu ook.

    De strijd gaat vooral tussen aanbieders van diensten via kabel aan de ene zijde en via glasvezel en DSL-technieken aan de andere kant. Dat is begrijpelijk omdat deze twee groepen de belangrijkste concurrenten in elkaars verzorgingsgebied zijn. Kabelbedrijven onderling kunnen met Alles-in-1-pakketten niet met elkaar concurreren omdat de kabelnetten in Nederland voor andere tv-aanbieders niet vrij toegankelijk zijn. Nederland heeft op papier via wetgeving de kabelnetten voor analoge tv-diensten wel opengebroken, maar daar wordt bij de grote kabelbedrijven UPC en Ziggo nog geen gebruik van gemaakt. Ook lopen er op Europees niveau enkele juridische procedures tegen het besluit van Nederland om kabelnetten via wetgeving open te breken.

    Achterhoedegevecht

    Het aanbieden van analoge kabeltelevisie op kabelnetwerken van UPC en Ziggo door andere tv-aanbieders is een achterhoedegevecht. Aanbieders hebben meer belang bij de verkoop van meerdere diensten aan klanten. Daarom wordt de strijd om nieuwe klanten hoofdzakelijk bij de zogenaamde Alles-in-1-pakketten gevoerd. Hierbij worden in ieder geval tv-, internet- en telefoondiensten gebundeld in één abonnement aangeboden. Bij sommige aanbieders wordt hiernaast ook nog mobiele telefonie als extra dienst aangeboden. KPN biedt daarnaast bij de meeste Alles-in-1-pakketten ook gratis gebruik van de online muziekdienst Spotify aan.

    UPC zet trend

    Met het aanbieden van nieuwe Alles-in-1-pakketten zorgde UPC in september voor een nieuwe prijsstelling van deze abonnementen in Nederland. Voor vijftig euro per maand biedt UPC een dienstaanbod aan waarbij standaard 120 Mbps internet en tientallen tv-zenders – waarvan vijftien in HD-kwaliteit – wordt aangeboden. Het antwoord van KPN volgde al snel. Bij alle Alles-in-1-abonnementen levert KPN een jaar lang gratis Interactieve TV. Een voordeel van bijna tweehonderd euro op jaarbasis. Andere aanbieders volgen KPN en UPC in de strijd om de Alles-in-1-abonnee en proberen met allerlei acties – waarbij onder meer gratis apparatuur wordt aangeboden – bestaande en nieuwe klanten voor langere tijd aan zich te binden.

    Alles-in-1triple playinternettelefoontelevisietvtelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Wielrennen: Giro d'Italia

    Wielrennen: Giro d'Italia
    Eurosport 1 om 13:15 uur
    17e etappe

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Counting On

    Counting On
    TLC om 20:30 uur
    Volg de avonturen en de dagelijkse beslommeringen van Jill, Jessa en de andere Duggars. Hoe is het om op eigen benen te staan en voor je eigen gezin te zorgen?

    Zappen.blog.nl