1. Nieuws

    Strijd tussen Wallonië en Vlaanderen over frequenties duurt voort

    Aan etherfrequenties is altijd schaarste; in België wordt al jaren getwist tussen Wallonië en Vlaanderen. De Walen vinden dat teveel Vlaamse FM-zenders storing geven.
    Jan-Hein Visser
    30 april 2017
    comments 2
    Strijd tussen Wallonië en Vlaanderen over frequenties duurt voort
    Foto ANP

    De Belgische minister Gatz staat voor een uitdaging, want hij moet een oplossing vinden voor een aantal Vlaamse zenders die mogelijk fors op hun uitzendbereik moeten gaan inleveren. Dit meldt radio.nl. De strijd speelt al sinds 2012 toen een aantal frequenties van zenders als Joe, Q Music Vlaanderen en Radio Nostalgie werden geschorst. Toch zijn deze nog steeds in de lucht. De Walen vinden dat de frequenties hun zenders teveel storen. Het gaat ondermeer om de sterke zender van Nostalgie uit Schoten op 102.9 FM en een zender van Q Music op 99.2 FM in Antwerpen, die de zender van de RTBF in Brussel op 99.3 FM stoort. In het nieuwste frequentieplan zijn plotseling alle betwiste frequenties geschrapt. Als dat ook echt zo blijft, gaan de drie commerciële zenders fors op hun bereik inleveren. Via DAB+ zijn deze nu nog niet te ontvangen.

    BelgiëRadioFrequentiesNostalgieJoe FMQ MusicDAB+WalloniëVlaanderen

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Behind the Altar

    2Doc: Behind the Altar
    NPO 2 om 22:55 uur
    Het afgelopen decennium kent een groeiend aantal gevallen van seksueel misbruik in de Rooms Katholieke Kerk. Dit terwijl er juist een frisse wind zou moeten waaien.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?