1. Nieuws

    Succes bel-me-niet-register zorgt voor deur-aan-deur verkoop tv-aanbieders

    De goede werking van het bel-me-niet-register zorgt ervoor dat meer tv-aanbieders bedrijven inzetten die via deur-aan-deur contact proberen tv- en internetdiensten van de betreffende tv-aanbieder te verkopen.
    Jarco Kriek
    6 april 2012
    comments 0
    Succes bel-me-niet-register zorgt voor deur-aan-deur verkoop tv-aanbieders
    Foto: ANP

    De goede werking van het bel-me-niet-register zorgt ervoor dat meer tv-aanbieders bedrijven inzetten die via deur-aan-deur contact proberen tv- en internetdiensten van de betreffende tv-aanbieder te verkopen.

    In snel in beweging zijnde marktsegmenten wordt al langer van deze verkooptechniek gebruik gemaakt. De laatste maanden blijkt dat steeds meer tv-aanbieders ook aan de deur abonnementen proberen te verkopen.

    Nieuwe tv-aanbieders

    Het gaat vooral om relatief nieuwe tv-aanbieders die van deur-aan-deur verkoop gebruik maken. Omdat na de invoering van het bel-me-niet-register het moeilijker is geworden om nieuwe diensten via de telefoon aan te bieden nemen nieuwe tv-aanbieders de toevlucht tot huisbezoeken om diensten te verkopen.

    Niet altijd correct

    Televisieaanbieders maken veel gebruik van externe bedrijven die dit soort huisbezoeken afleggen. Daarbij wordt in de meeste gevallen gebruik gemaakt van een bonusregeling dat de verkoper bij elk afgesloten contract een extra vergoeding krijgt. Hierdoor wordt in enkele gevallen niet altijd goed met de waarheid omgegaan en worden zaken verdraaid of soms zelfs leugens verteld. Meldingen hierover waren er in de afgelopen maanden onder meer in het noorden en het oosten van het land waar tv-aanbieders de animo voor glasvezel in bepaalde gemeenten peilden.

    Maandelijks opzegbaar

    Nieuwe Nederlandse wetgeving dat na de periode van een vaste overeenkomst tv-abonnementen maandelijks op te zeggen zijn maken de tv-markt dynamisch. En hierdoor is er een constante jacht op de tv-klant ontstaan. Dat zorgt ervoor dat zich nieuwe aanbieders op deze markt opwerpen. Een grotere concurrentie zorgt voor consumenten voor scherpere aanbiedingen en een beter aanbod van diensten. 
    TV-aanbiedersZiggoKPNUPCCanalDigitaalTele2CaiwayReggefiberGlashart MediaLijbrandtXMSVodafonebel-me-niet-register

    Reacties

  1. TV-TIP The Mysteries of Laura

    The Mysteries of Laura
    Net5 om 20:00 uur
    Een beetje coole rechercheur heeft geen loep of pijp meer, maar iets eigens. Zo paradeert Laura met d'r gestuntel en onhandigheid. Pure afleiding natuurlijk, zodat ze kan doen waarvoor ze is geboren: rechercheren.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP La La Land

    La La Land
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Een film die iedereen leuk vindt: zoiets bestaat niet. Toch komt La La Land verrekte dicht in de buurt. En dat is zeker voor een musical een prestatie, want personages die uitbarsten in zang en dans trekt lang niet iedereen. De film won uiteindelijk zes Oscars, waaronder die voor beste vrouwelijke hoofdrol (Emma Stone).