1. Nieuws

    Succes bel-me-niet-register zorgt voor deur-aan-deur verkoop tv-aanbieders

    De goede werking van het bel-me-niet-register zorgt ervoor dat meer tv-aanbieders bedrijven inzetten die via deur-aan-deur contact proberen tv- en internetdiensten van de betreffende tv-aanbieder te verkopen.
    Jarco Kriek
    6 april 2012
    comments 0
    Succes bel-me-niet-register zorgt voor deur-aan-deur verkoop tv-aanbieders
    Foto: ANP

    De goede werking van het bel-me-niet-register zorgt ervoor dat meer tv-aanbieders bedrijven inzetten die via deur-aan-deur contact proberen tv- en internetdiensten van de betreffende tv-aanbieder te verkopen.

    In snel in beweging zijnde marktsegmenten wordt al langer van deze verkooptechniek gebruik gemaakt. De laatste maanden blijkt dat steeds meer tv-aanbieders ook aan de deur abonnementen proberen te verkopen.

    Nieuwe tv-aanbieders

    Het gaat vooral om relatief nieuwe tv-aanbieders die van deur-aan-deur verkoop gebruik maken. Omdat na de invoering van het bel-me-niet-register het moeilijker is geworden om nieuwe diensten via de telefoon aan te bieden nemen nieuwe tv-aanbieders de toevlucht tot huisbezoeken om diensten te verkopen.

    Niet altijd correct

    Televisieaanbieders maken veel gebruik van externe bedrijven die dit soort huisbezoeken afleggen. Daarbij wordt in de meeste gevallen gebruik gemaakt van een bonusregeling dat de verkoper bij elk afgesloten contract een extra vergoeding krijgt. Hierdoor wordt in enkele gevallen niet altijd goed met de waarheid omgegaan en worden zaken verdraaid of soms zelfs leugens verteld. Meldingen hierover waren er in de afgelopen maanden onder meer in het noorden en het oosten van het land waar tv-aanbieders de animo voor glasvezel in bepaalde gemeenten peilden.

    Maandelijks opzegbaar

    Nieuwe Nederlandse wetgeving dat na de periode van een vaste overeenkomst tv-abonnementen maandelijks op te zeggen zijn maken de tv-markt dynamisch. En hierdoor is er een constante jacht op de tv-klant ontstaan. Dat zorgt ervoor dat zich nieuwe aanbieders op deze markt opwerpen. Een grotere concurrentie zorgt voor consumenten voor scherpere aanbiedingen en een beter aanbod van diensten. 
    TV-aanbiedersZiggoKPNUPCCanalDigitaalTele2CaiwayReggefiberGlashart MediaLijbrandtXMSVodafonebel-me-niet-register

    Reacties

  1. TV-TIP De jongens tegen de meisjes

    De jongens tegen de meisjes
    RTL 4 om 20:00 uur
    Humoristische spelshow waarin de verschillen tussen de twee seksen centraal staan. Chantal Janzen leidt het vrouwenteam en Tijl Beckand voert het mannenteam aan.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Broederliefde: Live in Het Kasteel

    Broederliefde: Live in Het Kasteel
    NPO 3 om 20:00 uur
    De Rotterdamse rapgroep Broederliefde maakt zijn grote droom waar: een concert voor 10.000 man in 'Het Kasteel' in Spangen, stadion van hun geliefde voetbalclub Sparta. Een live registratie.

    Zappen.blog.nl