1. Nieuws

    Tachtig procent Ziggo/UPC-klanten kijkt digitaal

    Tachtig procent van de klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo kijkt op het belangrijkste televisietoestel in het huishouden digitaal naar tv-zenders.
    Jarco Kriek
    13 februari 2015
    comments 6
    Tachtig procent Ziggo/UPC-klanten kijkt digitaal
    Foto: ANP

    Tachtig procent van de klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo kijkt op het belangrijkste televisietoestel in het huishouden digitaal naar tv-zenders. Dat blijkt uit de jaarcijfers van eigenaar Liberty Global.


    Gezamenlijk hebben Ziggo en UPC – die later dit jaar onder de merknaam Ziggo als één bedrijf verder gaan – 4,3 miljoen abonnees. Hiervan kijken 3,4 miljoen digitaal naar tv-zenders. Het aantal nog analoog kijkende abonnees bedraagt 902.100. Bij Ziggo is het aantal analoge kijkers met 455.300 het minste. Hierdoor komt de penetratie van digitale tv bij Ziggo op 84,2 procent uit. Bij UPC wordt procentueel gezien meer naar analoge tv gekeken. De digitale penetratie komt bij dit kabelbedrijf op 70,8 procent. Gezamenlijk komt de digitale penetratie bij Ziggo en UPC hierdoor op bijna tachtig procent uit. Het potentieel bereik van beide kabelbedrijven bedroeg aan het einde van 2014 zeven miljoen Nederlandse huishoudens.

    Ziggo wijzigt analoge aanbod niet

    Ziggo handhaaft na april het huidige aanbod van 25 analoge tv-zenders. Het wijzigt ook het analoge zenderaanbod niet. Dat bevestigt het kabelbedrijf tegen Totaal TV. Naast het feit dat in ruim negenhonderdduizend huiskamers bij Ziggo en UPC naar analoge tv wordt gekeken, wordt daarnaast in veel slaapkamers ook van analoge tv gebruikgemaakt. Naar verwachting wordt dit aantal in de toekomst minder omdat steeds vaker oude digitale tv-tuners die in huiskamers gebruikt werden naar de slaapkamers verhuizen. Ook worden bij beide kabelbedrijven nu de dertig meest bekeken tv-zenders digitaal ongecodeerd uitgezonden.

    ZiggoUPCLiberty GlobalanaloogdigitaalabonneesklantenHDSDregionale omroepenROOSTV StandaardTV ExtraARD HDZDF HDNickelodeon HD13TH Street HD24 Kitchen HDMTV HDSYFY HDE! Entertainment HDFashion TV HDMY Zen HDTravel Channel HDRTL LoungeInvestigation DiscoveryNPO CulturaCCTVRussia TVThe Indonesian ChannelMediasetRTV 7M2De Meiden van HollandShorts TVExtreme Sports ChannelDance Trippin

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.