1. Nieuws

    Tele 2 wil consument verleiden van de kabel over te stappen

    Telecombedrijf Tele 2 voert op een actieve manier campagne en probeert de consument daarmee te verleiden om over te stappen vanaf de kabel.
    Jan-Hein Visser
    20 juli 2011
    comments 0
    Tele 2 wil consument verleiden van de kabel over te stappen
    Telecombedrijf Tele 2 voert op een actieve manier campagne en probeert de consument daarmee te verleiden om over te stappen vanaf de kabel.

    De aanbieder bestempeld zichzelf als de goedkoopste en hanteert de term 'born to be cheap'. Het bedrijf probeert momenteel met name ook in Zuid-Holland met een huis-aan-huis actie met name kabelabonnees over te halen om snel over te stappen middels een tijdelijke actie. De manier waarop de campagne wordt gevoerd, door vooraf aan te kondigen dat er een interessante aanbieding eraan komt, moet de nieuwsgierigheid van de consument wekken.

    Tele 2 biedt vrijwel landelijk digitale triple-play diensten aan waarvoor een glasvezelnetwerk met de VDSL techniek beschikbaar is.De dekking is nog niet landelijk maar consumenten die de aanbieding krijgen zijn volgens Tele 2 direct verbonden met dit netwerk en kan men een upgrade van 20 naar 50 mbps krijgen.VDSL biedt daarbij als opvolger van ADSL meer stabiliteit.

    De te behalen maximum snelheid is echter wel afhankelijk van de afstand tot een wijkcentrale omdat de verbindingen naar huis over het gewone kopernetwerk van KPN lopen en er is dus ook geen directe glasvezelaansluiting aan huis. Een voordeel daarvan is volgens Tele2 echter ook dat er geen nieuwe kabel te worden getrokken of nieuwe kastjes in huis moeten worden geïnstalleerd. Volgens een woordvoerder van Tele 2 is die snelheid inderdaad wel afhankelijk van hoe ver men bij een wijkcentrale vandaan woont.

    In haar vergelijking met kabelaanbieders en KPN refereert Tele 2 overigens uitsluitend aan concurrerende bundels met vergelijkbare snelheden. De kabelbedrijven UPC en Ziggo bieden wel mogelijkheden voor internet met veel hogere downloadsnelheden tot wel 100 Mbps maar daar moet ook een veel hogere prijs voor worden betaald en ook die snelheid wordt bij veel gelijktijdige gebruikers niet altijd gehaald. Tele 2 maakt het, net als de aanbieders waarmee het concurreert, naast internetten en telefonie ook mogelijk om tv te kijken via haar aanbod en voegde nog recent ook BBC1 en BBC2 aan haar aanbod.
    UPCZiggoTele 2ReclameGlasvezelVDSLBBCKPN

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl