1. Nieuws

    Tele 2 wil consument verleiden van de kabel over te stappen

    Telecombedrijf Tele 2 voert op een actieve manier campagne en probeert de consument daarmee te verleiden om over te stappen vanaf de kabel.
    Jan-Hein Visser
    20 juli 2011
    comments 0
    Tele 2 wil consument verleiden van de kabel over te stappen
    Telecombedrijf Tele 2 voert op een actieve manier campagne en probeert de consument daarmee te verleiden om over te stappen vanaf de kabel.

    De aanbieder bestempeld zichzelf als de goedkoopste en hanteert de term 'born to be cheap'. Het bedrijf probeert momenteel met name ook in Zuid-Holland met een huis-aan-huis actie met name kabelabonnees over te halen om snel over te stappen middels een tijdelijke actie. De manier waarop de campagne wordt gevoerd, door vooraf aan te kondigen dat er een interessante aanbieding eraan komt, moet de nieuwsgierigheid van de consument wekken.

    Tele 2 biedt vrijwel landelijk digitale triple-play diensten aan waarvoor een glasvezelnetwerk met de VDSL techniek beschikbaar is.De dekking is nog niet landelijk maar consumenten die de aanbieding krijgen zijn volgens Tele 2 direct verbonden met dit netwerk en kan men een upgrade van 20 naar 50 mbps krijgen.VDSL biedt daarbij als opvolger van ADSL meer stabiliteit.

    De te behalen maximum snelheid is echter wel afhankelijk van de afstand tot een wijkcentrale omdat de verbindingen naar huis over het gewone kopernetwerk van KPN lopen en er is dus ook geen directe glasvezelaansluiting aan huis. Een voordeel daarvan is volgens Tele2 echter ook dat er geen nieuwe kabel te worden getrokken of nieuwe kastjes in huis moeten worden geïnstalleerd. Volgens een woordvoerder van Tele 2 is die snelheid inderdaad wel afhankelijk van hoe ver men bij een wijkcentrale vandaan woont.

    In haar vergelijking met kabelaanbieders en KPN refereert Tele 2 overigens uitsluitend aan concurrerende bundels met vergelijkbare snelheden. De kabelbedrijven UPC en Ziggo bieden wel mogelijkheden voor internet met veel hogere downloadsnelheden tot wel 100 Mbps maar daar moet ook een veel hogere prijs voor worden betaald en ook die snelheid wordt bij veel gelijktijdige gebruikers niet altijd gehaald. Tele 2 maakt het, net als de aanbieders waarmee het concurreert, naast internetten en telefonie ook mogelijk om tv te kijken via haar aanbod en voegde nog recent ook BBC1 en BBC2 aan haar aanbod.
    UPCZiggoTele 2ReclameGlasvezelVDSLBBCKPN

    Reacties

  1. TV-TIP Roast of Giel Beelen

    Roast of Giel Beelen
    Comedy Central om 20:30 uur
    Als zogenaamde ‘shock-jock’ shockeerde Giel Beelen regelmatig. Maar wat voor ‘shock-jock’ ben je eigenlijk als je het niet kan laten om achteraf toch steeds je excuses aan te bieden. Vanaf nu geen 'sorry' meer. Alles wordt gezegd. En niets wordt teruggenomen. Bovendien wordt Giel nu zelf ook eens flink aangepakt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP Steenrijk, straatarm

    Steenrijk, straatarm
    SBS6 om 20:30 uur
    Rijkdom van geest staat centraal in het leven van de Gooise beeldhouwer Pépé Grégoire en zijn vrouw Marlin. De familie Hovestad woont in een huurwoning in Hillegom. En ondanks dat ze uit de schuldsanering zijn, hangt er een financiële grauwsluier over het gezin heen. Hoog tijd voor een drastische ruil!