1. Nieuws

    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames

    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.
    Jan-Hein Visser
    13 september 2016
    comments 3
    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames
    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.

    Telenet begint half november met de grootschalige pilot waarbij digitale abonnees gepersonaliseerde tv-reclame te zien krijgen bij programma's van Vier en Vijf. Per Digicorder stelt Telenet een profiel op aan de hand van vier privacy-niveaus: ‘algemeen’, ‘gericht’, ‘persoonlijk’ en ‘uniek’. De abonnee kan deze zelf instellen op de digicorder. Standaard staat het derde niveau ingesteld, maar wie dit niet wil, kan 'algemeen' instellen zodat de reclame niet gepersonaliseerd wordt. Bij gericht worden alleen kijktips gegeven, met het derde niveau krijgt de kijker op het profiel gerichte reclames en bij 'uniek' weegt het internetgedrag mee. Concurrent Proximus komt met een ander systeem waarbij tijdens uitgesteld kijken van programma's van de VRT, VTM, RTBF en RTL gepersonaliseerde reclames worden getoond.

    Telenet waardeert privacy

    Wie niet mee wil doen, moet kiezen voor een opt-out door het eerste niveau in te stellen. Voor het bijhouden van het internetgedrag geldt een opt-in. Telenet stelde tegenover de Belgische krant De Tijd dat de personalisering wel een kwestie is die gevoelig ligt, maar dat de kijker hier zelf over beslist: "We weten dat surfgedrag analyseren ver gaat, maar we zijn ervan overtuigd dat er ook mensen zijn die graag een zo gepersonaliseerd mogelijke ervaring aangeboden krijgen." Aan de pilot in november doen vooralsnog tien adverteerders mee.
    TelenetProximusreclamedigicorderdecoderVijf TVVier TV

    Reacties

  1. TV-TIP Utopia

    Utopia
    SBS6 om 19:30 uur
    Een groep van vijftien zeer diverse mensen zeggen hun huidige leven vaarwel. Ze bouwen aan een compleet nieuw bestaan op een plek waar geen regels, wetten of machtsverhoudingen zijn.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN DEEPWATER HORIZON

      Deepwater Horizon vertelt ‘t waargebeurde verhaal van het grootste olielek ooit in de Golf van Mexico. Deze actiethriller draait vanaf 29 september in de bioscopen: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven.

    TV-TIP Arbitrage

    Arbitrage
    RTL 8 om 20:30 uur
    Robert Miller (Richard Gere) is topman van een financieel imperium en pater familias van een ogenschijnlijk gelukkige familie. Hij lijkt alles te hebben – geld, macht, een prachtige vrouw (Susan Sarandon) en een getalenteerde dochter (Brit Marling), die in zijn bedrijf werkt. Maar achter de schermen zit Robert diep in de schulden en moet hij zijn bedrijf verkopen voordat de lijken uit de kast komen. Zijn besluit om een weekendje te ontsnappen met zijn maîtresse, de mooie kunstenares Julie Côte (Laetitia Casta), brengt hem nog dieper in de problemen. Onderweg verongelukt hun auto waarna Robert de fanatieke rechercheur Michael Bryer (Tim Roth) achter zich aan krijgt. Het lijkt een kwestie van tijd voor zijn glanzende façade instort. Robert moet tot het uiterste gaan om te behouden wat hem dierbaarder is dan zijn vermogen; zijn familie.