1. Nieuws

    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames

    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.
    Jan-Hein Visser
    13 september 2016
    comments 3
    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames
    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.

    Telenet begint half november met de grootschalige pilot waarbij digitale abonnees gepersonaliseerde tv-reclame te zien krijgen bij programma's van Vier en Vijf. Per Digicorder stelt Telenet een profiel op aan de hand van vier privacy-niveaus: ‘algemeen’, ‘gericht’, ‘persoonlijk’ en ‘uniek’. De abonnee kan deze zelf instellen op de digicorder. Standaard staat het derde niveau ingesteld, maar wie dit niet wil, kan 'algemeen' instellen zodat de reclame niet gepersonaliseerd wordt. Bij gericht worden alleen kijktips gegeven, met het derde niveau krijgt de kijker op het profiel gerichte reclames en bij 'uniek' weegt het internetgedrag mee. Concurrent Proximus komt met een ander systeem waarbij tijdens uitgesteld kijken van programma's van de VRT, VTM, RTBF en RTL gepersonaliseerde reclames worden getoond.

    Telenet waardeert privacy

    Wie niet mee wil doen, moet kiezen voor een opt-out door het eerste niveau in te stellen. Voor het bijhouden van het internetgedrag geldt een opt-in. Telenet stelde tegenover de Belgische krant De Tijd dat de personalisering wel een kwestie is die gevoelig ligt, maar dat de kijker hier zelf over beslist: "We weten dat surfgedrag analyseren ver gaat, maar we zijn ervan overtuigd dat er ook mensen zijn die graag een zo gepersonaliseerd mogelijke ervaring aangeboden krijgen." Aan de pilot in november doen vooralsnog tien adverteerders mee.
    TelenetProximusreclamedigicorderdecoderVijf TVVier TV

    Reacties

  1. TV-TIP Robin Hood

    Robin Hood
    SBS6 om 20:30 uur
    Het eerste dat opvalt aan deze nieuwe vertelling van het aloude verhaal over de legendarische struikrover, is dat-ie - op een enkele scène na - zo vreselijk serieus is. Zelfs de Kevin Costner-film Robin Hood: Prince of Thieves had meer humor te bieden. Maar die had dan ook Alan Rickman als sheriff van Nottingham.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Symmetrie door Robbert Dijkgraaf

    DWDD University presenteert: Symmetrie door Robbert Dijkgraaf
    NPO 1 om 20:35 uur
    Professor Robbert Dijkgraaf gaat in z'n zevende tv-college in op het thema symmetrie. Met een goeie reden, wat symmetrie zit echt overal in. Je ziet het in de wiskunde, da's logisch, maar ook in de natuur, in kunst, in architectuur en in muziek.