1. Nieuws

    Waarde televisiereclame groeit richting het miljard

    De markt voor televisiereclame in Nederland is in 2016 flink gegroeid. Dit ondanks dat weer iets minder lang televisie werd gekeken.
    Jan-Hein Visser
    10 maart 2017
    comments 1
    Waarde televisiereclame groeit richting het miljard
    Foto ANP

    De opbrengsten uit televisiereclames zijn in 2016 met bijna drie procent gegroeid tot 991 miljoen euro. Dat maakte marketingorganisatie Screenforce bekend. Bij Screenforce zijn de publieke omroepen, regionale omroepen, RTL, SBS, BrandDeli (o.a. BBC First) en Disney Channels Benelux aangesloten. RTL Nederland maakte juist bekend een lagere winst te hebben gehaald door een daling bij de televisiereclames. De stijging is dan ook vooral te danken aan de sterke groei op het gebied van adverteren via online videoplatforms. Deze reclamebestedingen, die ook bij de televisiereclames worden gerekend, gingen met bijna een vijfde omhoog. Ook de cijfers van Screenforce bevestigen de lezing van RTL: De uitgaven aan reclamespotjes gingen met twee procent omlaag. De grootste adverteerder is ondanks een flinke daling nog altijd Unilever, gevolgd door Procter & Gamble en supermarktketens Albert Heijn en Jumbo.

    ReclameScreenforceBrandeliRTLSBSNPODisneyJumboUnilverProcterProcter & GambleAlbert Heijn

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?