1. Nieuws

    The Choice wil meeliften op succes The Voice

    In Amerika is er een nieuw tv-programma in aantocht: The Choice. Televisiezender FOX lijkt mee te willen liften met het grote succes van The Voice dat bij NBC wordt uitgezonden.
    Jarco Kriek
    6 mei 2012
    comments 0
    The Choice wil meeliften op succes The Voice

    In Amerika is er een nieuw tv-programma in aantocht: The Choice. Televisiezender FOX lijkt mee te willen liften met het grote succes van talentenjachtshow The Voice dat bij concurrent NBC wordt uitgezonden.

    The Choice is echter geen talentenjachtshow maar een datingshow. Het maakt echter wel gebruik van een belangrijke en succesvol onderdeel van The Voice, namelijk vier draaiende stoelen. In reclameblokken van de talentenjachtshow American Idol dat op FOX wordt uitgezonden maakte de tv-zender veel reclame voor The Voice. The Choice wordt echter niet door John de Mol en zijn bedrijf Talpa geproduceerd. De Mol is de bedenker van The Voice.

    Harde concurrentie

    De concurrentiestrijd tussen Amerikaanse tv-zenders wordt steeds harder. Dat blijkt wel uit uitlatingen van FOX over The Choice. "The Choice is een logische titel, omdat je een keuze moet maken. Ik realiseer me nu pas dat het rijmt”, aldus FOX-baas Mike Darnell in Amerikaanse media. In het promospotje voor The Choice wordt ook de link met The Voice gelegd: "Vier sterren, blinde auditie, draaiende stoelen maar het is niet wat je denkt.”

    Mannen op zoek naar liefde

    In The Choice staan vier mannelijk beroemdheden centraal die naar een geschikte liefdespartner op zoek zijn. Ook in The Choice zijn er blinde audities, deelnemende vrouwen moet zichzelf aanprijzen. De vier kandidaten van The Choice een keuze maken door de stoel om te draaien. Net als bij The Voice mag de vrouwelijke deelnemer zelf de kandidaat kiezen wanneer meer kandidaten besloten hebben de stoel om te draaien.

    Gat in de markt van datingshows

    Mike Darnell zegt al tijden op zoek te zijn naar een nieuwe datingshow en denkt die in The Choice gevonden te hebben. "Er ligt een groot gat in de wereld van datingshows. Er is geen nieuwe televisiehit geweest sinds The Bachelor. Ik wil graag een blind date show, zonder een muur of blinddoeken te gebruiken. De draaiende stoelen leken een goede oplossing.”

    Amerikaanse media kritisch

    In Amerika lijkt de media de datingkopie van The Voice en het kopieergedrag van FOX net even iets te ver vinden gaan. New York Times spreekt over een traditie die FOX en haar tv-baas Mike Darnell hebben opgebouwd om het succes van andere tv-netwerken te kopiëren. 

    The ChoiceThe VoiceTalpaJohn de MolRTL 4NBCFOXAmerikadatingshow

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP 8 Mile

    8 Mile
    SBS9 om 20:30 uur
    Rapper Eminem omringde zich voor deze film met door de wol geverfde acteurs als Kim Basinger, die zijn altijd dronken moeder speelt. Daarbij blijft hij dicht bij zijn eigen achtergrond. In 8 Mile kroop hij in de huid van een woonwagenbewoner met slechts éen passie: rappen. Het is een prestatie dat Eminem zo goed is in zijn debuut.