1. Nieuws

    'Themakanalen publieke omroep goed bekeken'

    Tweederde van de twee miljoen Nederlanders die de digitale themakanalen van de publieke omroep kunnen ontvangen, kijkt minstens één keer per week.
    17 maart 2008
    comments 0
    'Themakanalen publieke omroep goed bekeken'
    Tweederde van de twee miljoen Nederlanders die de digitale themakanalen van de publieke omroep kunnen ontvangen, kijkt minstens één keer per week.

    Synovate hield in januari een onderzoek naar bekendheid en bereik van de themakanalen. Volgens het onderzoeksbureau kijkt een kwart van de twee miljoen ontvangers van de publieke themakanalen dagelijks. De kanalen krijgen gemiddeld het rapportcijfer 7.

    Onder alle Nederlanders van 13 jaar en ouder is de bekendheid van 101 TV, Humor TV en Hilversum Best het meest gestegen. Bij de kanalen met de grootste bekendheid en (maand)bereik - Humor TV, Consumenten TV en Journaal 24 - heeft zich ook Sterren.nl gevoegd.

    Het aantal huishoudens met digitale televisie is in de afgelopen periode gestegen tot 3,1 miljoen huishoudens. In 875.000 huishoudens hebben de kijkers de beschikking over een uitgebreid pakket met themakanalen van de publieke omroep (bij een gemiddeld huishouden van 2,3 personen).

     

    digitale themakanalenpublieke omroep

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?