1. Nieuws

    TLC breidt uit

    Vrouwenzender TLC gaat vanaf 1 oktober voortaan vanaf 15.00 uitzenden in plaats van 19.00 uur. Dit betekent dat Animal Planet, behalve voor wie deze in HD ontvangt, minder uren krijgt.
    Jan-Hein Visser
    31 augustus 2012
    comments 0
    TLC breidt uit
    Vrouwenzender TLC gaat vanaf 1 oktober voortaan vanaf 15.00 uitzenden in plaats van nu 19.00 uur. Dit betekent dat Animal Planet, behalve voor wie deze in HD ontvangt, minder uren krijgt.

    De websites TV-Corner en Mediamagazine brachten het nieuws over TLC vandaag naar buiten naar aanleiding van een persbericht van Discovery Networks. TLC is net als Animal Planet een zender van Discovery Networks en begon een jaar geleden in de avonduren met uitzenden op het kanaal van Animal Planet. Dit deelkanaal is via diverse aanbieders van analoge en digitale televisie beschikbaar. Wie Animal Planet 24 uur per dag wil bekijken, moet daarvoor uitwijken naar HD-televisie, als de provider althans Animal Planet HD doorgeeft, want dit is nog niet altijd het geval. Wel is volgens een mededeling van Discovery Channel Benelux ook een 24 uurs versie van Animal Planet beschikbaar voor digitale doorgifte in SD.

    TLC scherpt zenderprofiel aan

    De uitbreiding van het aantal uitzenduren gaat gepaard met een aanscherping van het profiel van de vrouwenzender. TLC krijgt een frisse en kleurrijke nieuwe vormgeving die zowel on-air als off-air doorgevoerd wordt. Aanvullend komt TLC met meer nieuwe, originele programma’s zoals TLC Over... met Birgit Schuurman. Verder gaat TLC na uitgebreid marktonderzoek het profiel verder aanscherpen. Inspelend op de onder vrouwen populaire bright pastels-trend wordt de zender nóg kleurrijker en frisser zowel op zender als in de off air vormgeving. Programma’s als Toddlers & Tiara’s, Cake Boss en Rich Bride, Poor Bride vormen de kern van de middagprogrammering, aangevuld met nieuwe daytime programma’s als Long Island Medium en You Deserve This House.

    Goede kijkcijfers voor TLC

    Alhoewel de zender in een niche markt opereert, spreekt TLC zelf van zeer succesvolle kijkcijfers zoals gemeten door de SKO. In het tijdvak 18:00 – 26:00 uur scoort TLC in augustus een gemiddeld marktaandeel van 1,9% in de doelgroep Vrouwen 20-49, een stijging van 47 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In de doelgroep Vrouwen 20–34 groeide TLC ook, naar een marktaandeel van 2,2 procent.  In de doelgroep Vrouwen 35–49 werd in juli 2012 een marktaandeel van 1,6 procent gerealiseerd, een stijging van 90 procent in vergelijking met augustus 2011. TLC heeft in augustus 5,2 miljoen Nederlanders bereikt. In de eerste week van oktober lanceert TLC een grootscheepse marketing campagne rondom TLC Over… bestaande uit een abri campagne, radiospots, advertenties in vrouwenbladen en banners op online vrouwenplatform.
    TLCDiscovery NetworksDiscoveryAnimal Planet HD

    Reacties

  1. TV-TIP Sportjournaal

    Sportjournaal
    NPO 1 om 18:45 uur
    In het Sportjournaal wordt uitgebreid aandacht gegeven aan het actuele sportnieuws.Met het belangrijkste sportnieuws van vandaag.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP De Familierechercheur

    De Familierechercheur
    NPO 3 om 21:25 uur
    Familierechercheurs Manon Althof en Dirkjan Dirkmaat staan de nabestaanden bij van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die in 2012 werd doodgeschopt op het voetbalveld.