1. Nieuws

    TLC en Eurosport zorgen voor succesvol 2015 Discovery

    Discovery Networks Benelux heeft volgens eigen zeggen een succesvol 2015 achter de rug. Vooral bij de zenders TLC en Eurosport was groei waarneembaar.
    Jarco Kriek
    16 januari 2016
    comments 1
    TLC en Eurosport zorgen voor succesvol 2015 Discovery
    Discovery Networks Benelux heeft volgens eigen zeggen een succesvol 2015 achter de rug. Vooral bij de zenders TLC en Eurosport was groei waarneembaar.

    Discovery Networks investeerde in 2015 substantieel in de zendergroep. Het kocht vooral lokale uitzendrechten voor sportzender Eurosport. Verder werd vrouwenzender TLC in Vlaanderen op de tv-markt gebracht en maakte het meerdere lokale producties voor TLC en Discovery Channel. Het marktaandeel in Nederland van de totale zendergroep in de leeftijdscategorie 20-49 kwam mede hierdoor op 6,4 procent uit. In Vlaanderen kwam het marktaandeel op drie procent uit. Een procent hoger dan in 2014.

    Groei Eurosport 16 procent

    Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: "In de afgelopen zes maanden heeft Eurosport in Nederland elke maand beter gescoord dan in 2014 binnen de doelgroep Man 20-49 en ten opzichte van 2014 is Eurosport met zestien procent gegroeid. Voor België hebben we de exclusieve uitzendrechten van Wimbledon aangekocht en we zijn erg trots dat we nu alle vier de Grand Slam-toernooien uitzenden en hierdoor 'Home Of Tennis' zijn in België. De uitzendingen van Wimbledon hebben geleid tot een verdubbeling van het aantal kijkers van Eurosport in België. We hebben heel bewust gekozen om te investeren in een sportzender, vanwege de live evenementen en zien dit direct terug in onze resultaten."
    DiscoveryDiscovery NetworksDiscovery Networks BeneluxDiscovery CommunicationsEurosportTLCDiscovery ChanneluitzendrechtensportvoetbaltennismarktaandeelNederlandVlaanderenBelgië

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.