1. Nieuws

    TLC stelt zeer goede start binnen doelgroep te hebben

    De nieuwe 'vrouwenzender' TLC kijkt zelf zeer tevreden terug op de kijkcijfers, een maand nadat de zender lanceerde in Nederland en de avonduren op Animal Planet ging vullen.
    Jan-Hein Visser
    9 augustus 2011
    comments 0
    TLC stelt zeer goede start binnen doelgroep te hebben
    De nieuwe 'vrouwenzender' TLC kijkt zelf zeer tevreden terug op de kijkcijfers, een maand nadat de zender lanceerde in Nederland en de avonduren op Animal Planet ging vullen. Desondanks scoort de zender nog niet echt hoog en wist in de doelgroep vrouwen van 20-49 jaar een 8e plek te hebben behaald, precies een maand na de lancering. Discovery Networks voert verder aan dat TLC 'de meest selectieve vrouwenzender van Nederland' is.

    TLC behaalde een commercieel marktaandeel van 1,2 % in de doelgroep vrouwen tussen de 20 en 49 jaar. Dit is ruim 140 % meer dan het marktaandeel dat Animal Planet behaalde in hetzelfde tijdvak voor de lancering van TLC. In de doelgroep vrouwen 20 tot 34, is het marktaandeel zelfs 1,8 %, dit is 218 % hoger dan Animal Planet.

    Op 4 augustus, exact een maand na de lancering, behaalde TLC een een marktaandeel van 2,2 % in de doelgroep V20-49. In de doelgroep V20-34 behaalde TLC zelfs een marktaandeel van 3,9 %. Hiermee was TLC echter nog altijd slechts de 8e zender in deze doelgroep in het tijdvak dat de zender uitzendt. Discovery Networks Benelux stelt echter dat ze bijzonder trots zijn de meest 'selectieve vrouwenzender' van Nederland te zijn en refereert daarbij ook aan vele aanmeldingen voor het TLC panel en reacties op sociale media en het enorme groeipotentieel voor de zender die overigens alleen s' avonds is te ontvangen.
    TLCDiscoveryAnimal Planet

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.