1. Nieuws

    TLC stelt zeer goede start binnen doelgroep te hebben

    De nieuwe 'vrouwenzender' TLC kijkt zelf zeer tevreden terug op de kijkcijfers, een maand nadat de zender lanceerde in Nederland en de avonduren op Animal Planet ging vullen.
    Jan-Hein Visser
    9 augustus 2011
    comments 0
    TLC stelt zeer goede start binnen doelgroep te hebben
    De nieuwe 'vrouwenzender' TLC kijkt zelf zeer tevreden terug op de kijkcijfers, een maand nadat de zender lanceerde in Nederland en de avonduren op Animal Planet ging vullen. Desondanks scoort de zender nog niet echt hoog en wist in de doelgroep vrouwen van 20-49 jaar een 8e plek te hebben behaald, precies een maand na de lancering. Discovery Networks voert verder aan dat TLC 'de meest selectieve vrouwenzender van Nederland' is.

    TLC behaalde een commercieel marktaandeel van 1,2 % in de doelgroep vrouwen tussen de 20 en 49 jaar. Dit is ruim 140 % meer dan het marktaandeel dat Animal Planet behaalde in hetzelfde tijdvak voor de lancering van TLC. In de doelgroep vrouwen 20 tot 34, is het marktaandeel zelfs 1,8 %, dit is 218 % hoger dan Animal Planet.

    Op 4 augustus, exact een maand na de lancering, behaalde TLC een een marktaandeel van 2,2 % in de doelgroep V20-49. In de doelgroep V20-34 behaalde TLC zelfs een marktaandeel van 3,9 %. Hiermee was TLC echter nog altijd slechts de 8e zender in deze doelgroep in het tijdvak dat de zender uitzendt. Discovery Networks Benelux stelt echter dat ze bijzonder trots zijn de meest 'selectieve vrouwenzender' van Nederland te zijn en refereert daarbij ook aan vele aanmeldingen voor het TLC panel en reacties op sociale media en het enorme groeipotentieel voor de zender die overigens alleen s' avonds is te ontvangen.
    TLCDiscoveryAnimal Planet

    Reacties

  1. TV-TIP Ex on the Beach

    Ex on the Beach
    MTV om 20:00 uur
    Wat gebeurt er als je acht single guys en girls dropped op een paradijselijk eiland voor een vakantie vol zon, zee, strand en seks? Heerlijk! Maar zo simpel is het niet. MTV haalt namelijk één voor één de exen terug...

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP UEFA Champions League: Real Madrid - Borussia Dortmund

    UEFA Champions League: Real Madrid - Borussia Dortmund
    Veronica om 20:00 uur
    Live de westrijd van UEFA Champions League: Real Madrid - Borussia Dortmund.

    Zappen.blog.nl