1. Nieuws

    TLC stelt zeer goede start binnen doelgroep te hebben

    De nieuwe 'vrouwenzender' TLC kijkt zelf zeer tevreden terug op de kijkcijfers, een maand nadat de zender lanceerde in Nederland en de avonduren op Animal Planet ging vullen.
    Jan-Hein Visser
    9 augustus 2011
    comments 0
    TLC stelt zeer goede start binnen doelgroep te hebben
    De nieuwe 'vrouwenzender' TLC kijkt zelf zeer tevreden terug op de kijkcijfers, een maand nadat de zender lanceerde in Nederland en de avonduren op Animal Planet ging vullen. Desondanks scoort de zender nog niet echt hoog en wist in de doelgroep vrouwen van 20-49 jaar een 8e plek te hebben behaald, precies een maand na de lancering. Discovery Networks voert verder aan dat TLC 'de meest selectieve vrouwenzender van Nederland' is.

    TLC behaalde een commercieel marktaandeel van 1,2 % in de doelgroep vrouwen tussen de 20 en 49 jaar. Dit is ruim 140 % meer dan het marktaandeel dat Animal Planet behaalde in hetzelfde tijdvak voor de lancering van TLC. In de doelgroep vrouwen 20 tot 34, is het marktaandeel zelfs 1,8 %, dit is 218 % hoger dan Animal Planet.

    Op 4 augustus, exact een maand na de lancering, behaalde TLC een een marktaandeel van 2,2 % in de doelgroep V20-49. In de doelgroep V20-34 behaalde TLC zelfs een marktaandeel van 3,9 %. Hiermee was TLC echter nog altijd slechts de 8e zender in deze doelgroep in het tijdvak dat de zender uitzendt. Discovery Networks Benelux stelt echter dat ze bijzonder trots zijn de meest 'selectieve vrouwenzender' van Nederland te zijn en refereert daarbij ook aan vele aanmeldingen voor het TLC panel en reacties op sociale media en het enorme groeipotentieel voor de zender die overigens alleen s' avonds is te ontvangen.
    TLCDiscoveryAnimal Planet

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl