1. Nieuws

    TMG en John de Mol tonen interesse in SBS Nederland

    Mocht ProSiebenSat.1 Media inderdaad SBS Nederland in de verkoop zetten dan hebben Telegraaf Media Groep en mediatycoon John de Mol interesse in een overname van het bedrijf.
    Jarco Kriek
    14 december 2010
    comments 0
    TMG en John de Mol tonen interesse in SBS Nederland

    Als SBS Nederland door de huidige eigenaar ProSiebenSat.1 Media in de verkoop wordt gezet dan zijn er voor de Nederlandse activiteiten, ondergebracht in SBS Nederland, twee serieuze gegadigden: De Telegraaf Media Groep en mediatycoon John de Mol.

    Speculaties over een mogelijke verkoop van delen van SBS Broadcasting, waaronder de Nederlandse en Belgische televisieactiviteiten, door ProSiebenSat.1 Media worden steeds luider. Afgelopen zaterdag liet topman Thomas Ebeling van ProSiebenSat.1 Media in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung doorschemeren dat het Duitse mediabedrijf delen van SBS Broadcasting mogelijk in de etalage zou gaan zetten. Een definitieve verkoopbeslissing is echter nog niet genomen.

    Voor SBS Nederland hebben de Telegraaf Media Groep en John de Mol officieel interesse getoond mocht dit onderdeel van SBS Broadcasting inderdaad op markt gaat komen. John de Mol liet enkele weken al weten geïnteresseerd in SBS Nederland te zien. Dit wordt vandaag herbevestigd door een woordvoerder van De Mol zijn investeringsbedrijf Talpa. Ook de Telegraaf Media Groep heeft vandaag de interesse in de media bevestigd. “Wij hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat we belangstelling zouden kunnen hebben in de Nederlandse televisieactiviteiten van SBS. Dat is echter wel afhankelijk van de voorwaarden. Ze geven het niet weg.”

    De Telegraaf Media Groep stond in 1996 aan de wieg van SBS Nederland en was tot de overname door ProSiebenSat.1 Media enkele jaren geleden grootaandeelhouder. Na de verkoop bezit het bedrijf 6 procent in ProSiebenSat.1 Media. Mocht het Duitse mediabedrijf SBS Nederland daadwerkelijk gaan verkopen dan is de geschatte verkoopprijs tussen de 650 en 700 miljoen euro.

     

    SBS NederlandSBS 6NET 5VeronicaProSiebenSat.1 MediaTelegraaf Media GroepTalpaJohn de Mol

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl