TROS Radar richt pijlen op KPN glasvezel
Het TROS-consumentenprogramma Radar heeft zijn pijlen op de glasvezeldiensten van KPN gericht. In de aflevering van maandag 4 februari werd KPN de duimschroeven aangedraaid.
Jarco Kriek
5 februari 2013
Het TROS-consumentenprogramma Radar heeft zijn pijlen op de
glasvezeldiensten van KPN gericht. In de aflevering van maandag 4 februari werd
KPN de duimschroeven aangedraaid.
KPN zegde bij monde van Hans Koeleman – directeur Coperate
Communications – toe de bij TROS Radar gemelde problemen met KPN
glasvezeldiensten binnen enkele dagen te gaan oplossen. Hiervoor heeft KPN
speciale teams samengesteld. TROS Radar zegt de ontwikkelingen in de toekomst
nauwlettend te blijven volgen.
Veel nieuwe aansluitingen
KPN heeft volgens de onlangs bekendgemaakte jaarcijfers over
2012 in de laatste drie maanden van vorig jaar
170.000 huishoudens op glasvezel
aangesloten. Bij dit soort toestromen is niet te voorkomen dat er meer klachten
van klanten binnenkomen. Dat heeft volgens
TROS Radar tot gevolg gehad dat de
klantenservice van KPN slechter bereikbaar is. Daarnaast legde het tv-programma
op onmiskenbare wijze bloot dat de klantenservice in sommige gevallen niet goed
functioneert. Zo werd na meer dan twintig minuten in de wachtstand bij een
klantenservicemedewerker in een ingewikkeld storingsprobleem plots de
verbinding verbroken. Ook deden klantenservicemedewerkers veel toezeggingen
over het bezoek van een monteur en werden deze afspraken zonder afzegging niet
nagekomen.
Geen glasvezel
Het meest schrijnende geval dat
TROS Radar aan het licht
bracht, is de verkoop van een glasvezelabonnement in een wijk waar helemaal
geen glasvezelnetwerk aanwezig is. KPN moest na veel maanden de klant – een advocaat
waarmee KPN na dagvaarding net voor de
TROS Radar-uitzending een schikking trof
– uiteindelijk Alles-In-1-diensten via het oude koperdraadnetwerk gaan leveren.
Het advocatenkantoor van deze advocaat gaat van een aantal klagende KPN
glasvezel-klanten de belangen behartigen.
KPNTROSRadarglasvezelInteractieve TVAlles-In-1internetbellenklachtklachtenproblemenADSLVDSLklantenservicetvtelevisie