1. Nieuws

    TV Oranje viert 5-jarig bestaan met nieuwe betaaldienst

    TV Oranje bestaat 5 jaar. Voor Nederlanders in het buitenland start men vandaag met een internetbetaaldienst.
    Jarco Kriek
    5 oktober 2010
    comments 0
    TV Oranje viert 5-jarig bestaan met nieuwe betaaldienst

    Vandaag op de kop af 5 jaar geleden startte de Nederlandse muziekzender TV Oranje officieel met uitzenden. In die 5 jaar is TV Oranje een vaste baken geworden voor de Nederlandse artiest. Of deze nu bekend of onbekend is.

    Het eerste lustrum van de muziekzender wordt gevoerd met de start van een nieuwe internet betaaldienst. In eerste instantie is deze nieuwe dienst in het leven geroepen om de Nederlander in den vreemde te kunnen laten genieten van TV Oranje. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om in Nederland, in gebieden waar TV Oranje nog niet te zien is dit nu via internet te gaan bekijken. Voor de laatste groep is wellicht belangrijker dat bij een abonnement op de internetdienst van TV Oranje men de eerste tijd ook toegang krijgt tot de internetstream van het zusterstation Schlager TV. In Nederland heeft TV Oranje namelijk landelijke dekking via CanalDigitaal op de satelliet. Schlager TV heeft daarintegen bijna geen dekkingsgraad via televisie-aanbieders. Overigens moet bij de landelijke dekking via CanalDigitaal wel vermeldt worden dat CanalDigitaal TV Oranje niet 24 uur per dag in haar zenderaanbod beschikbaar heeft. De nieuwe internetbetaaldienst kost € 3,50 per maand. Neemt men een halfjaarabonnement kost dit € 19,95. Een jaar abonnement kost € 34,95.

    TV Oranje stelt bij haar eerste lustrum vast dat het klimaat voor Nederlandse muziek steeds gunstiger wordt. Dat blijkt onder meer uit het nog steeds stijgende aantal ‘TV Oranje Supporters’ en eigen kijkonderzoek. De populariteit van Nederlandse muziek wordt bovendien bevestigd door een op 9 september jl. door BumaCultuur gepubliceerd onderzoek van Nielsen Music Control. Daaruit blijkt dat het aandeel Nederlandstalige muziek in de Nederlandse media op 16% ligt. In 2005, het jaar van de start van TV Oranje, bedroeg dat aandeel slechts 6%. De bijna verdrievoudiging van het aandeel Nederlandse muziek in vijf jaar tijd is volgens de initiatiefnemers Jur Bron en Gerard Ardesch voor een groot deel te danken aan TV Oranje. Ardesch: ‘We zijn inmiddels een hechte community, met tienduizenden trouwe kijkers en supporters. TV Oranje is na vijf jaar niet meer uit het Hollandse medialandschap weg te denken. Te midden van een steeds verdergaande globalisering willen de Nederlanders de puur Hollandse warmte van TV Oranje niet meer missen’, aldus de oostelijke mediaondernemer.

    TV Oranje ging op 5 oktober 2005 van start met een bereik van 65.000 (digitale) kabelhuishoudens. Inmiddels heeft de muziekzender een potentieel bereik van vijf miljoen tv-kijkers. TV Oranje werd in 2008 door de lezers van de tv-gids TotaalTV uitgeroepen tot ‘Beste digitale zender’ en is twee keer bekroond met de 'Vakprijs Nederlandstalige Lied' in de categorie 'Beste televisieprogramma'.


    TV OranjeSchlager TV

    Reacties

  1. TV-TIP De TV kantine

    De TV kantine
    RTL 4 om 20:00 uur
    Na acht seizoenen sluit de drukbezochtste kantine van 't land zijn deuren en openen Carlo en Irene die van de grootste tv-studio’s en locaties van Nederland. Deze negende reeks belooft een weerzien met oude bekenden én verrassende nieuwe typetjes te worden, zoals Eva Jinek, rapper Boef en Roxeanne Hazes.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Atlanta

    Atlanta
    Fox om 20:15 uur
    De neven Earn en Alfred banen zich een weg door de rapwereld van Atlanta. Heel eenvoudig gaat dat niet, voornamelijk door hun tegengestelde kijk op de wereld als het om commercie, succes en ras gaat. Dat maakt het voor ons wél een stuk leuker om naar te kijken.