1. Nieuws

    TV-zenders gaan HbbTV voor aanbieden reclame gebruiken

    Enkele Europese tv-zenders hebben vergevorderde plannen om de interactieve hybride tv-dienst HbbTV als aanvullende inkomstenbron voor reclameverkoop te gaan gebruiken.
    Jarco Kriek
    28 oktober 2016
    comments 1
    TV-zenders gaan HbbTV voor aanbieden reclame gebruiken

    HbbTV combineert lineaire televisie met internet waardoor er interactieve kijkmogelijkheden ontstaan. In Nederland bieden de NPO en SBS Broadcasting via de kanalen NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica HbbTV aan. Niet alle aanbieders geven echter het HbbTV-signaal actief door. Bij onder meer Ziggo, Digitenne en CanalDigitaal is gebruik van HbbTV met hiervoor geschikte ontvangstapparatuur wel mogelijk. Kijkt men bij Ziggo via de Horizon TV of andere mediabox en KPN Interactieve TV is HbbTV niet beschikbaar.

     

    Reclame via HbbTV

    Enkele Europese tv-zenders zijn op korte termijn van plan om via HbbTV advertenties te gaan aanbieden. Aan de hand van kijkgegevens wordt via het Google Ads-platform videoreclames aangeboden. Deze zijn met een druk op de afstandsbediening op het volledige beeldscherm van de televisie te bekijken. Sinds september wordt in Duitsland als test al HbbTV-reclame aangeboden. Nu de ervaringen positief zijn, hebben tv-zenders in diverse Europese landen plannen om dit voorbeeld te volgen. Of HbbTV-reclame op korte termijn ook in Nederland zijn intrede maakt, is op dit moment nog niet bekend.

    HbbTVhybridelineaironlineinternetinteractiefInteractieve TVNPONPO 1NPO 2NPO 3publieke omroepSBS BroadcastingSBS6Net5VeroonicaZiggoKPNCanalDigitaalkabelsatellietHorizonHorizon TVmediaboxDigitenne

    Reacties

  1. TV-TIP Gimme Danger

    Gimme Danger
    NPO 2 om 22:55 uur
    Jim Jarmusch’ Gimme Danger laat het verhaal zien van The Stooges, één van de grootste rock-’n-roll bands aller tijden. Ontstaan in Ann Arbor, Michigan, midden in een culturele revolutie in de 60’s, sloeg de krachtige en agressieve rock-’n-roll stijl van The Stooges een krater in het muzikale landschap. Ze bestormden het publiek met een mix van rock, blues, R&B en vrije jazz, en legden daarmee de grondslag voor wat in de decennia daarna punk en alternatieve rock zou gaan heten. De documentaire presenteert de opkomst van The Stooges in zowel muzikale, culturele, politieke als historische context. Het toont hun avonturen, maar ook tegenspoed, hun inspiratiebronnen en de legendarische indruk die ze achter hebben gelaten.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Big Miracle

    Big Miracle
    SBS9 om 23:25 uur
    Wanneer een groep grijze walvissen vast komt te zitten in het snel groeiende ijs vlakbij de kust van Alaska, zetten journalist Adam (John Krasinski) en Greenpeace vrijwilliger Rachel (Drew Barrymore) alles op alles om de walvissen te redden. Big Miracle is gebaseerd op een waargebeurd verhaal

    Zappen.blog.nl