1. Nieuws

    Tweede Penthouse 3D kanaal van start op ASTRA3-satelliet

    Satellietoperator SES ASTRA en Penthouse Digitale Media Productions Inc. hebben een distributieovereenkomst voor de verspreiding van een tweede Penthouse 3D kanaal via de ASTRA3-satelliet op 23,5 graden oost.
    Jarco Kriek
    23 mei 2011
    comments 0
    Tweede Penthouse 3D kanaal van start op ASTRA3-satelliet

    Satellietoperator SES ASTRA en Penthouse Digitale Media Productions Inc. hebben een distributieovereenkomst voor de verspreiding van een tweede Penthouse 3D kanaal via de ASTRA3-satelliet op 23,5 graden oost.

    De satellietverspreiding van het tweede Penthouse 3D kanaal is onder meer bestemd voor de Franse en Turkse televisiemarkt en zal gecodeerd via de ASTRA3-frequentie 11.778 GHz V – 27500 – 9/10 – DVB-S2 – QPSK worden uitgezonden. Via deze transponder wordt al langere tijd het eerste 3D-kanaal van Penthouse uitgezonden. Aan de signaalaanvoer van dit tweede Penthouse 3D via de ASTRA3-satelliet zit een Nederlands tintje. De playout wordt namelijk vanuit Steenwijk door Basmedia verzorgd. Dit bedrijf is ook verantwoordelijk voor de playout van onder meer TV Oranje, BravaHDTV en Schlager TV.

    Penthouse 3D is het eerste wereldwijde 3D-kanaal dat 100 procent native 3D programma’s aan de kijker voorschoteld. Inmiddels heeft Penthouse 3D distributieovereenkomsten gesloten met de Franse IPTV-aanbieder FREE en de Turkse satelliettelevisie-aanbieder Digiturk, terwijl nieuwe overeenkomsten spoedig worden verwacht.

    Bill Wijdeveld, Managing Director ASTRA Benelux: "We zijn heel blij met de overeenkomst voor het tweede Penthouse 3D kanaal. Het bevestigt ASTRA’s positie als Europa’s belangrijkste 3D-platform; ook is het weer een nieuwe impuls voor de ontwikkeling van ASTRA 23.5 Oost als Europa’s snelst groeiende positie voor kabel- en satellietdistributie." Ook Marc Bell, CEO van FriendFinder Networks Inc. - eigenaar van Penthouse Digital Media Productions - is opgetogen: " We vinden het fantastisch een nieuw 3D-kanaal via ASTRA te lanceren. De samenwerking met ASTRA sluit naadloos aan bij onze ambitie op technologisch vlak voorop te lopen en consumenten via de beste distributieplatformen van de nieuwste content te voorzien.”

    Inclusief de twee Penthouse 3D-kanalen, verspreidt ASTRA inmiddels zeven 3D-kanalen waaronder ook SKY 3D voor respectievelijk Engeland en Duitsland, Canal+ 3D voor de Franse markt en het pan-Europese Brava3D van Nederlandse bodem. Daarnaast is er een gratis 3D demokanaal via ASTRA 23.5 Oost te ontvangen. Steeds meer huishoudens beschikken over een nieuwe televisie waarmee men ook naar 3D kan kijken. Bij vele nieuwe televisietoestellen zit de 3D mogelijkheid standaard in het toestel. Hierdoor verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau In-Stat dat de 3D-televisiemarkt met 500 procent zal gaan groeien. Als we kijken naar de middellange termijn voorzien de Amerikaanse onderzoekers dat wereldwijd 300 miljoen huishoudens over een 3D-televisie zullen beschikken. Voor het bekijken van 3D dient met wel te beschikken over speciale 3D-brillen die moeten overeenkomen met de door televisie gebruikte 3D-technologie.

    Penthouse 3DSES ASTRAPenthouseBasmedia3D3DTVASTRA3

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:50 uur
    Nederlanders die in het buitenland verblijven kunnen soms vreselijk verlangen naar van die typische Hollandse dingen, zoals haring, drop, patatje oorlog, hagelslag of pindakaas. Voor wie langere tijd naar het buitenland gaat en de plotselinge trek niet kan bedwingen, versiert Yvette een heerlijke bruine boterham met pindakaas én hagelslag.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP All Stars 2: Old Stars

    All Stars 2: Old Stars
    NPO 3 om 20:15 uur
    Zeven vrienden spelen al van jongs af aan ieder weekend een potje voetbal bij hun club Swift Boys. Winnen doen ze bijna nooit, maar daar gaat het al lang niet meer om. Door een onverwachts huwelijk van één van de jongens trakteren ze zichzelf op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona, inclusief het bijwonen van 'El Clasico'. Maar bij de Swift Boys gaat niets volgens plan. Noodgedwongen haasten ze zich in het busje van Harry’s Tuincentrum om op tijd in Barcelona aan te komen, met onderweg de nodige obstakels: het Belgische wegennet, Duitse vakantiegangers en de Franse politie. Gaandeweg vragen de jongens zich af wat er van hun ooit zo mooie toekomstplannen terecht is gekomen. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden.