1. Nieuws

    Tweede scherm centraal in KPN EK reclame

    De sportzomer van 2012 komt eraan. Niet alleen voor sportliefhebbers breekt er een interessante tijd aan. Ook voor tv-aanbieders is het een goede kans om overstappende tv-klanten aan zich te binden.
    Jarco Kriek
    28 februari 2012
    comments 0
    Tweede scherm centraal in KPN EK reclame

    De sportzomer van 2012 komt eraan. Niet alleen voor sportliefhebbers breekt er een interessante tijd aan. Ook voor tv-aanbieders is het een goede kans om overstappende tv-klanten met wervende reclamecampagnes aan zich te binden.

    Eens in de vier jaar is de sportzomer interessanter dan normaal. Naast jaarlijkse sportevenementen worden ook het Europees Kampioenschap voetbal en de Olympische Zomerspelen gehouden. Van begin juni tot en met eind augustus kan men dan naar grote Europese en mondiale sportevenementen kijken. Naast het EK voetbal en de Olympische Spelen staan ook het tennistoernooi Wimbledon en het wielerspektakel Tour de France in de sportagenda.

    Voor tv-aanbieders een goede kans om nieuwe klanten aan zich te binden. Nog steeds moet een kwart van het totale aantal abonnees de overstap naar digitale televisie maken. Grote sportevenementen zijn één van de belangrijkste redenen om het televisieabonnement op te waarderen. Dat geldt ook voor bestaande klanten. TV-aanbieders hopen vooral dat tijdens de sportzomer het aantal afgenomen aanvullende tv-pakketten – waaronder het HD-pakket – gaat stijgen.

    Reclamecampagnes rond de sportzomer worden bij de meeste tv-aanbieders op dit moment gemaakt. Van KPN is bekend dat in de EK-reclames het gebruik van het tweede scherm centraal staat. De man kijkt naar voetbal en de vrouw kijkt via een tweede scherm – een tablet, laptop of PC – naar haar favoriete tv-programma. Interactieve TV Online – zoals deze dienst bij KPN heet – is een gratis onderdeel van het Interactieve TV televisieproduct van KPN. Hiermee kan men op dit moment naar twintig tv-kanalen via het tweede scherm kijken.

    KPNInteractieve TVInteractieve TV Onlinetweede schermtabletiPadPClaptopEK voetbalEK 2012voetbal

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl