1. Nieuws

    Tweede scherm steeds vaker gebruikt

    De populariteit van het tweede scherm neemt toe. Vooral de sociale media Facebook en Twitter worden tijdens het tv-kijken op het tweede scherm gebruikt.
    Jarco Kriek
    19 maart 2013
    comments 0
    Tweede scherm steeds vaker gebruikt

    De populariteit van het tweede scherm neemt toe. Vooral de sociale media Facebook en Twitter worden tijdens het tv-kijken op het tweede scherm gebruikt. Dit blijkt uit een uitvoerige analyse van GfK en Mediabrands Marketing Sciences.

    Het tweede scherm wordt het meest door vrouwen gebruikt. Van de mannen kijkt veertig procent tijdens het tv-kijken naar het tweede scherm. Bij de vrouwen ligt dit percentage op 47 procent. Ongeveer de helft van het tweede scherm-gebruik kan op conto van Facebook en Twitter worden geschreven.

    Buitenlandse comedy’s

    Uit het onderzoek blijkt dat vooral tijdens buitenlandse comedy’s als Southpark en Family Guy van het tweede scherm gebruik wordt gemaakt. Daarna volgens rechtenprogramma’s als Opsporing verzocht en De rijdende rechter. Ook tijdens Nederlandse films wordt vaak naar het tweede scherm gegrepen om via het tweede scherm sociale media, nieuws, games en internetwinkels te bezoeken.

    Tweede schermsociale mediaconnected tvFacebookTwitter

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?