1. Nieuws

    Ultra HD meer verkocht dan Full HD

    De verwachting is dat er dit jaar meer Ultra HD-televisies dan Full HD-televisies worden verkocht.
    Jarco Kriek
    21 januari 2016
    comments 5
    Ultra HD meer verkocht dan Full HD

    De verwachting is dat er dit jaar meer Ultra HD-televisies dan Full HD-televisies worden verkocht. De helft van de verkochte televisies heeft een beeldscherm dat voor Ultra HD geschikt is. Dat meldt Nu.nl.


    Het marktaandeel van Ultra HD-televisies groeit in 2016 naar verwachting naar 49 procent. Bij Full HD-televisies blijft het marktaandeel op 36,6 procent steken. De koper van een Ultra HD-televisie moet er zich wel van bewust zijn dat het aanbod van volwaardig Ultra HD-content nog zeer gering is. Hoofdzakelijk kan men in Nederland lineair via satelliet naar enkele Ultra HD-kanalen kijken, waarvan velen voor demonstratiedoeleinden zijn. Ook kan men online via de Amerikaanse videodienst Netflix naar series kijken. Hiervoor dient men wel het duurste Netflix-abonnement af te nemen.

    Ultra HD in steeds meer huiskamers

    Het aandeel van verkochte 4K Ultra HD-televisies laat een blijvende stijgende lijn zien. In 2013 was het aandeel nog drie procent. Dat steeg in 2014 naar 17,1 procent en nog een jaar later in 2015 naar 36,6 procent. Na de verwachte 49 procent in 2016 denken analisten en marktonderzoekers dat in 2017 een marktaandeel van 58,9 procent wordt bereikt.

    Koop Ultra HD toekomstzeker

    De consument die in 2016 een Ultra HD-televisie gaat kopen, doet er goed aan zich vooraf goed in te lichten en naar de specificaties van de televisie te kijken. Vooral de ondersteuning van de High Dynamic Range (HDR)-techniek blijkt voor toekomstig gebruik belangrijk. Steeds meer Ultra HD-content gaat deze techniek gebruiken.

    Ultra HDUltra HD PremiumFull HD4KHDRHigh Dynamic Rangeelektronicaelectronicabranchetvtelevisetv-frabrikantentelevisiefabrikantenSamsungLGSonyPhilipsbeeldgeluid

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl