1. Nieuws

    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.
    Jarco Kriek
    15 oktober 2013
    comments 0
    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.

    Opvallend is dat niet iedereen klachten over de Horizon mediabox heeft. De Consumentenbond peilde onder haar leden de tv-beleving met de nieuwe UPC mediabox. De uitkomst was dat zestig procent van de deelnemers enige vorm van klachten over de mediabox heeft. De Consumentenbond stelt dat de Horizon mediabox te vroeg en onvoldoende getest op de markt is gebracht. Opvallend was dat de Consumentenbond in TROS Radar alleen aanwezig was. Voorheen heeft men bij de klachtenoplossing over de Horizon mediabox altijd met kabelbelangenvereniging COAX.NL samengewerkt. UPC-directielid Yvonne Schers stelt dat de grote belangstelling voor de Horizon mediabox UPC in de beginfase verrast heeft. De Horizon mediabox werd op 7 september 2012 aan de media gepresenteerd. Enkele weken later werden de eerste Horizon mediaboxen aan klanten geleverd. Op dit moment zijn ongeveer 200.000 Horizon mediaboxen in gebruik. Er zijn minder dan duizend klachten bij de Consumentenbond binnengekomen.

    Horizon beleving

    UPC stelt dat bij een groot deel van de abonnees de klachten met de Horizon mediabox zijn opgelost. Twee grote firmware-updates en een nieuwe verbeterde afstandsbediening hebben hiervoor gezorgd. UPC blijft in de komende tijd met nieuwe firmware-updates de Horizon mediabox verbeteren. Klanten die desondanks nog klachten ervaren, worden door UPC volgens Schers met maatwerk terzijde gestaan om de problemen op te lossen. UPC constateert dat de klachten in drie groepen onder te brengen zijn: software, klantenservice en bekabeling. Wie geen vertrouwen meer heeft in de Horizon mediabox kan zonder extra kosten direct overstappen naar de normale interactieve mediaboxen van UPC. De Consumentenbond heeft op de internetsite een zogenaamd UPC Hulppakket geplaatst. Hierin is een voorbeeldbrief voor compensatie opgenomen. Ook zijn er voorbeeldbrieven voor de aanvraag van een andere interactieve mediabox, overstap naar een andere tv-aanbieder en een overzicht van alternatieven voor de Horizon mediabox bij andere aanbieders.

    UPCUPC NederlandHorizonmediaboxH2firmwareTROSRadarConsumentenbondCOAX.nlstoringNPONederland 1

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Pilotenmasker

    2Doc: Pilotenmasker
    NPO 2 om 20:20 uur
    Simonka de Jong volgt het ziekenhuisleven van een groep jonge kinderen met kanker. De periode in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht is een emotionele achtbaan. Hoe ondergaan zij de soms pijnlijke ingrepen, hoe reageren ze op tegenvallende uitslagen en hoe gaan ze met hun ziekte om?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Project X

    Project X
    SBS9 om 20:30 uur
    Via een handheld camera is te zien hoe het verjaardagspartijtje van de zeventienjarige Thomas zich ontwikkelt van armzalige vijfkoppige bijeenkomst via een rellerig feest met zo’n tweeduizend bezoekers tot een afgebrande buurt in een chique voorstad.