1. Nieuws

    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.
    Jarco Kriek
    15 oktober 2013
    comments 0
    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.

    Opvallend is dat niet iedereen klachten over de Horizon mediabox heeft. De Consumentenbond peilde onder haar leden de tv-beleving met de nieuwe UPC mediabox. De uitkomst was dat zestig procent van de deelnemers enige vorm van klachten over de mediabox heeft. De Consumentenbond stelt dat de Horizon mediabox te vroeg en onvoldoende getest op de markt is gebracht. Opvallend was dat de Consumentenbond in TROS Radar alleen aanwezig was. Voorheen heeft men bij de klachtenoplossing over de Horizon mediabox altijd met kabelbelangenvereniging COAX.NL samengewerkt. UPC-directielid Yvonne Schers stelt dat de grote belangstelling voor de Horizon mediabox UPC in de beginfase verrast heeft. De Horizon mediabox werd op 7 september 2012 aan de media gepresenteerd. Enkele weken later werden de eerste Horizon mediaboxen aan klanten geleverd. Op dit moment zijn ongeveer 200.000 Horizon mediaboxen in gebruik. Er zijn minder dan duizend klachten bij de Consumentenbond binnengekomen.

    Horizon beleving

    UPC stelt dat bij een groot deel van de abonnees de klachten met de Horizon mediabox zijn opgelost. Twee grote firmware-updates en een nieuwe verbeterde afstandsbediening hebben hiervoor gezorgd. UPC blijft in de komende tijd met nieuwe firmware-updates de Horizon mediabox verbeteren. Klanten die desondanks nog klachten ervaren, worden door UPC volgens Schers met maatwerk terzijde gestaan om de problemen op te lossen. UPC constateert dat de klachten in drie groepen onder te brengen zijn: software, klantenservice en bekabeling. Wie geen vertrouwen meer heeft in de Horizon mediabox kan zonder extra kosten direct overstappen naar de normale interactieve mediaboxen van UPC. De Consumentenbond heeft op de internetsite een zogenaamd UPC Hulppakket geplaatst. Hierin is een voorbeeldbrief voor compensatie opgenomen. Ook zijn er voorbeeldbrieven voor de aanvraag van een andere interactieve mediabox, overstap naar een andere tv-aanbieder en een overzicht van alternatieven voor de Horizon mediabox bij andere aanbieders.

    UPCUPC NederlandHorizonmediaboxH2firmwareTROSRadarConsumentenbondCOAX.nlstoringNPONederland 1

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl