1. Nieuws

    UPC doorbreekt grens 800.000 digitale televisieklanten

    UPC is de derde aanbieder van digitale televisie in Nederland geworden. Het mediabedrijf zag in het tweede kwartaal het aantal digitale televisieklanten met 36.000 groeien tot 828.000.
    Jarco Kriek
    4 augustus 2010
    comments 0
    UPC doorbreekt grens 800.000 digitale televisieklanten

    UPC is de derde digitale televisieaanbieder van Nederland geworden. Het mediabedrijf doorbrak in het tweede kwartaal van 2010 de grens van 800.000 digitale televisieklanten. Naast een groei van digitale televisieklanten nam ook het aantal internetklanten toe.

    In totaal heeft UPC nu 828.000 digitale televisieklanten. Aan het einde van het eerste kwartaal bedroeg dit aantal nog 792.000. In het tweede kwartaal begroette UPC dus 36.000 nieuwe digitale televisieklanten. Het is daarmee zo goed als zeker de derde aanbieder van digitale televisie in Nederland geworden. Met zekerheid kan dit echter niet gezegd worden. CanalDigitaal maakt namelijk geen klantencijfers openbaar. De verwachting is echter wel dat UPC met het klantenaantal van 828.000 digitale televisieklanten CanalDigitaal voorbij is gegaan.

    UPC zag wel het totale aantal televisieklanten met meer dan 10.500 dalen tot 1.931.000. De digitale penetratie bij UPC komt met het aantal van 828.000 digitale televisieklanten uit op 42,9 procent. In het gehele verzorgingsgebied van UPC kunnen 2.777.300 huishoudens kiezen voor televisie van UPC. Met het aantal van 1.931.000 komt het marktaandeel van UPC nu onder de 70 procent uit, namelijk 69,5 procent. UPC zag overigens aantal klanten dat een HD-abonnement afnemen, mede door het WK voetbal dat in HD werd uitgezonden, met 30 procent stijgen. Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland, hierover: “We zien dat klanten kiezen voor providers die waarde toevoegen op bestaande producten. Klanten kiezen niet voor aanbieders met het goedkoopste productaanbod, maar voor aanbieders die de meest complete en geavanceerde diensten bieden. De klant wil klaar zijn voor de toekomst”.

    De Alles-in-één-Voordeelpakketten, de concurrerend geprijsde pakketten met analoge en digitale televisie, internet en telefonie in één (vanaf € 45 per maand), waren grotendeels verantwoordelijk voor het succes van UPC in de voorgaande twee kwartalen. In het tweede kwartaal breidde UPC dit aanbod verder uit met zogenaamde XL-opties. Hierdoor werd de basis gelegd voor een verdere groei van het aantal klanten dat digitale producten bij UPC afneemt. De XL-opties bieden klanten van UPC de mogelijkheid hun pakket uit te breiden met meer digitale zenders, of meer internetsnelheid, of aantrekkelijke telefoniediensten tegen een scherp tarief. Sinds 2009 kozen meer dan 65.000 nieuwe klanten voor een Alles-in-één-Voordeelpakket, al dan niet met XL-optie.

    Diederik Karsten is blij met de kwartaalcijfers van UPC Nederland over het tweede kwartaal: “We hebben de groei van de voorgaande twee kwartalen in het afgelopen kwartaal voort kunnen zetten. We laten zelfs een groei zien op het aantal internetaansluitingen, terwijl de markt stabiliseert. We merken ook dat onze abonnees de extra’s die wij bieden, waarderen: de superieure internetsnelheden ten opzichte van ADSL, ons HD-aanbod en onze interactieve televisiediensten. We verwachten dat het aankomend halfjaar de concurrentie toeneemt. Ook op het gebied van analoge televisie, maar we zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.”


    UPCdigitale televisieanaloge televisieHDTVinternettriple playCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.