1. Nieuws

    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2011
    comments 0
    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.

    In de reclamecampagne maakt UPC heel duidelijk dat internet via het kabelnetwerk van UPC ten opzichte van internet met de ADSL-techniek via de koperdraad superieur is. Daarnaast maakt UPC in de reclamecampagne ook duidelijk dat televisiekijken via het UPC-kabelnetwerk een veel mooiere beeldkwaliteit als televisiekijken via de ADSL-techniek oplevert. En daar heeft UPC overigens zeker gelijk in. Diverse vergelijkende testen – die ook door Totaal TV zijn uitgevoerd – maken duidelijk dat in mindere mate bij digitale SD-kanalen maar zeker bij HD-kanalen de beeldkwaliteit bij kabelbedrijven in Nederland superieur is in vergelijk met aanbieders die voor televisie gebruik van de ADSL-techniek maken. Dit komt vooral omdat voor doorgifte van televisiezenders via de kabel een grotere bandbreedte gebruikt wordt dan bij ADSL. Zo kan het zelfs gebeuren dat via de kabel een SD-kanaal met meer bandbreedte wordt doorgegeven dan een HD-kanaal bij een televisieaanbieder die van de ADSL-techniek gebruik maakt.

    In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis – en dus provider. Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen. Ook maakt UPC duidelijk dat er een tekort aan bandbreedte is wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten. De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.

    Machteld Koch, Marketing Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag óf men dit gaat doen, maar wanneer.”

    UPCKPNTele2XS4AllTelfortInteractieve TVADSLTriple PlaytelevisieinternettelefonieHDTVHD-kanalenbeeldkwaliteitbandbreedte

    Reacties

  1. TV-TIP WK wielrennen op de weg

    WK wielrennen op de weg
    NPO 1 om 15:10 uur
    Met wedstrijdbeelden, samenvattingen, interviews en reportages van de belangrijkste sportwedstrijden en -evenementen van die dag.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Eigen huis & tuin

    Eigen huis & tuin
    RTL 4 om 18:05 uur
    Thomas en Evelyn verzinnen bij make-upartiest Mari van de Ven een oplossing voor zijn schoenenprobleem. Thomas gaat verder aan de slag met een badkamer en Tom maakt zijn tuinklus in Oud-Beijerland af.