1. Nieuws

    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2011
    comments 0
    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.

    In de reclamecampagne maakt UPC heel duidelijk dat internet via het kabelnetwerk van UPC ten opzichte van internet met de ADSL-techniek via de koperdraad superieur is. Daarnaast maakt UPC in de reclamecampagne ook duidelijk dat televisiekijken via het UPC-kabelnetwerk een veel mooiere beeldkwaliteit als televisiekijken via de ADSL-techniek oplevert. En daar heeft UPC overigens zeker gelijk in. Diverse vergelijkende testen – die ook door Totaal TV zijn uitgevoerd – maken duidelijk dat in mindere mate bij digitale SD-kanalen maar zeker bij HD-kanalen de beeldkwaliteit bij kabelbedrijven in Nederland superieur is in vergelijk met aanbieders die voor televisie gebruik van de ADSL-techniek maken. Dit komt vooral omdat voor doorgifte van televisiezenders via de kabel een grotere bandbreedte gebruikt wordt dan bij ADSL. Zo kan het zelfs gebeuren dat via de kabel een SD-kanaal met meer bandbreedte wordt doorgegeven dan een HD-kanaal bij een televisieaanbieder die van de ADSL-techniek gebruik maakt.

    In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis – en dus provider. Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen. Ook maakt UPC duidelijk dat er een tekort aan bandbreedte is wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten. De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.

    Machteld Koch, Marketing Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag óf men dit gaat doen, maar wanneer.”

    UPCKPNTele2XS4AllTelfortInteractieve TVADSLTriple PlaytelevisieinternettelefonieHDTVHD-kanalenbeeldkwaliteitbandbreedte

    Reacties

  1. TV-TIP Robin Hood

    Robin Hood
    SBS6 om 20:30 uur
    Het eerste dat opvalt aan deze nieuwe vertelling van het aloude verhaal over de legendarische struikrover, is dat-ie - op een enkele scène na - zo vreselijk serieus is. Zelfs de Kevin Costner-film Robin Hood: Prince of Thieves had meer humor te bieden. Maar die had dan ook Alan Rickman als sheriff van Nottingham.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Symmetrie door Robbert Dijkgraaf

    DWDD University presenteert: Symmetrie door Robbert Dijkgraaf
    NPO 1 om 20:35 uur
    Professor Robbert Dijkgraaf gaat in z'n zevende tv-college in op het thema symmetrie. Met een goeie reden, wat symmetrie zit echt overal in. Je ziet het in de wiskunde, da's logisch, maar ook in de natuur, in kunst, in architectuur en in muziek.