1. Nieuws

    UPC mag anti-ADSL reclamecampagne doorzetten

    Mediabedrijf UPC mag zijn huidige reclamecampagne waarin met de nadelen van internetten via de koperen ADSL-techniek ten opzichte van kabelinternet van de Reclame Codecommissie gewoon doorzetten.
    Jarco Kriek
    10 november 2011
    comments 0
    UPC mag anti-ADSL reclamecampagne doorzetten

    Mediabedrijf UPC mag zijn huidige reclamecampagne waarin met de nadelen van internetten via de koperen ADSL-techniek ten opzichte van kabelinternet van de Reclame Codecommissie gewoon doorzetten.

    De Reclame Codecommissie heeft namelijk een binnengekomen klacht tegen de tv-commercial hieromtrent verworpen. In deze reclamecommercial laat UPC een gezin een week lang op internet via ADSL overstappen. Een haperende videoverbinding met een familielid aan de andere kant van de oceaan is daarbij het hoogtepunt. De vader van het gezin spreekt hierbij de kreet "This is A-D-S-L!” uit als de verbinding weer eens wegvalt. Hiermee wil UPC in de reclameboodschap duidelijk maken dat internet via de kabel een hogere snelheid – en dus beter gebruik van videoverbindingen – heeft dat internet via de ADSL-techniek.

    Telecompaper meldt op haar internetsite dat de Reclame Codecommissie deze vergelijking van een wezenlijke eigenschap van een internetdienst binnen de Nederlandse regels voor vergelijkende reclame vindt vallen en dus ook toestaat. De tv-commercial is in de ogen van de Reclame Codecommissie dan ook niet insinuerend en onnodig kwetsend.

    UPCinternetReclame CodecommissieADSL

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl