1. Nieuws

    UPC pakt weer groot uit tijdens 3FM Serious Request

    Net als voorgaande jaren besteedt UPC weer veel aandacht aan de 3FM Serious Request actie, waarbij het Glazen Huis dit jaar in het centrum van Leiden opgesteld staat. De 3FM Serious Request actie start zondag.
    Jarco Kriek
    18 december 2011
    comments 0
    UPC pakt weer groot uit tijdens 3FM Serious Request
    Foto: ANP

    Net als voorgaande jaren besteedt UPC weer veel aandacht aan de 3FM Serious Request actie, waarbij het Glazen Huis dit jaar in het centrum van Leiden opgesteld staat. De 3FM Serious Request actie start zondag.

    Niet alleen bij eigen abonnees brengt UPC de actie onder de aandacht. Het mediabedrijf maakt ook de "UPC Chequebox” die naast het Glazen Huis op de Beestenmarkt in Leiden staat mogelijk. Hier kunnen mensen die geld aan 3FM Serious Request doneren een filmpje opnemen. In dat filmpje vertellen zij wat zij hebben gedaan om het geld bij elkaar te krijgen. Voor het inspreken van de boodschap krijgen zij steun van vijf bekende Nederlandse acteurs. Digitale televisieabonnees van UPC kunnen ook dit jaar weer aan 3FM Serious Request doneren via de UPC afstandsbediening.

    De 3FM Serious Request actie is daarnaast door elke digitale abonnee te bekijken. Op het evenementenkanaal 14 kan de digitale UPC-kijker de verrichtingen in het Glazen Huis volgen. Dat kan ook op kanaal 117 waar het publiek digitaal themakanaal 101 TV te zien is. Via de interactieve rode knop kunnen UPC-abonnees op alle kanalen waar op dat moment de 3FM Serious Request actie te zien is na het doneren ook een verzoekplaat aanvragen. In slechts enkele stappen kan dit met de afstandsbediening gebeuren.

    De "UPC Chequebox” is door UPC samen met het Rode Kruis gebouwd. Acteurs die medewerking hieraan verlenen zijn onder andere Isa Hoes, Derek de Lint, John van Eerd, René Fokker, Daniel Boissevain en Henriette Tol. In de te maken film kunnen donateurs van de 3FM Serious Request actie vertellen wat zij hebben gedaan om het geld bij elkaar te krijgen. Elk uur wordt er een compilatie van deze filmpjes uitgezonden op tv.

    De 3FM Serious Request actie staat dit jaar in het teken van moeders die beschadigd zijn door oorlog en conflicten en heeft de passende actiekreet "This One’s For Mama” meegekregen. UPC geeft overigens de technische ondersteuning van de actie ook een financiële donatie. De hoogte hiervan is nog niet bekend en is mede afhankelijk van het aantal nieuwe abonnees dat zich in haar eigen winkels laat registreren als nieuwe digitale kijker van het bedrijf. Voor elke digitaal abonnement dat in haar winkels wordt afgesloten doneert UPC 10 euro aan 3FM Serious Request.

    UPC3FM Serious RequestGlazen HuisLeidenRode Kruisrode knop101 TVNederland 1Nederland 2Nederland 3kabel

    Reacties

  1. TV-TIP 3Doc: Unhung Hero

    3Doc: Unhung Hero
    NPO 3 om 21:50 uur
    Patrick wordt publiekelijk afgewezen door zijn vriendin als hij haar ten huwelijk vraagt tijdens een basketbalwedstrijd. De beelden gaan viral en binnen vier dagen tijd is het blauwtje van Patrick al tien miljoen keer bekeken. De reden van de afwijzing? Patrick zijn penis is te klein.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Beautiful Creatures

    Beautiful Creatures
    Net5 om 22:40 uur
    Deze zoveelste variatie op Romeo & Julia is gebaseerd op de gelijknamige bestseller. Voor wie het boek niet kent, worden er soms (te) grote stappen genomen. De acteurs houden onze aandacht erbij, maar ze kunnen niet alle scenario-zwaktes opvangen.