1. Nieuws

    UPC verkoopt meer abonnementen

    Mediabedrijf UPC Nederland heeft vorig jaar met een goed vierde kwartaal afgesloten. Dat meldt eigenaar Liberty Global in haar jaarverslag. In de laatste dagen van 2011 boekte UPC de miljoenste digitale abonnee in.
    Jarco Kriek
    23 februari 2012
    comments 0
    UPC verkoopt meer abonnementen

    Mediabedrijf UPC Nederland heeft vorig jaar met een goed vierde kwartaal afgesloten. Dat meldt eigenaar Liberty Global in haar jaarverslag. In de laatste dagen van 2011 boekte UPC de miljoenste digitale abonnee in.

    Dat was onder meer mogelijk omdat het mediabedrijf in het vierde kwartaal 54.000 nieuwe abonnementen verkocht. Over het hele vorig jaar verkocht UPC 137.000 nieuwe abonnementen. De omzet van UPC Nederland steeg hierdoor met 43 miljoen euro ten opzichte van 2010. De trend dat UPC per kwartaal klanten verloor, zette wel door. Dit komt mede door de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt. De klanten die UPC trouw bleven, namen wel meer betaalde diensten en abonnementen af. Het aantal televisieklanten van UPC lag aan het einde van 2011 op iets meer dan 1,8 miljoen, waarvan dus meer dan één miljoen huishoudens naar digitale televisie kijkt.

    Door de populariteit van de Alles-In-1 pakketten steeg naast het aantal digitale tv-klanten ook het aantal klanten dat internet en telefonie bij het mediabedrijf afneemt. In 2011 zag UPC het aantal internetklanten met 100.000 tot 944.000 stijgen. De stijging van het aantal klanten dat telefoondiensten afneemt, was nog groter. Dit aantal steeg met 109.000 door naar 844.000.

    Op 1 januari trad Robert Dunn aan als algemeen directeur van UPC Nederland. Hij volgde Diederik Karsten op. Speerpunt in het werk van Robert Dunn is UPC steeds meer klantgericht te laten werken. Dit leidde onder meer tot sterke verbetering van de klantenservice, netwerkbeheer en het gratis 1200 telefoonnummer voor UPC telefonieklanten per 1 januari 2012.

    In 2011 rondde UPC de modernisering van haar netwerk af, waardoor nu het gehele netwerk interactief is en UPC alle diensten aan al haar klanten kan aanbieden. Over 2011 maakte 75 procent van de digitale televisieklanten van UPC meer dan zestig miljoen keer gebruik van UPC on Demand om films en series te bekijken.

    UPCUPC NederlandLiberty Globaldigitale televisiedigitaalanaloogVideo on DemandUPC on DemandinternettelefonieAlles-In-1triple playHorizon Project

    Reacties

  1. TV-TIP KLEM

    KLEM
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoge belastingfunctionaris Hugo Warmond is weduwnaar. Hij probeert zijn leven weer op de rails te krijgen met zijn puberdochter Laura en zijn achtjarige dochter Suzan. De laatste heeft een boezemvriendin, Christine, wier vader tot Hugo's schrik een gevaarlijke achtergrond blijkt te hebben.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Recruit

    The Recruit
    Net5 om 20:30 uur
    James (Colin Farrell) is voorbestemd om een vette baan te krijgen bij een software-bedrijf en braaf belasting te betalen. Dan staat ineens Walter Burke (Al Pacino) voor zijn neus die hem wil inlijven bij de CIA. Daardoor gaat een hele andere wereld voor hem open, vol spanning en sensatie. Om te kijken of James echt wat kan, wordt hij met andere rekruten naar een trainingskamp gestuurd. Door de praatjes van Burke denkt James dat zijn overleden vader ook geheim agent was.

    Zappen.blog.nl