1. Nieuws

    UPC verliest minder klanten

    UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.
    Jarco Kriek
    6 november 2013
    comments 0
    UPC verliest minder klanten

    UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.

    Daarbij moeten nieuwe producten voor een verder herstel zorgen. Zo introduceerde UPC onlangs nieuwe Alles-in-1-pakketten tegen concurrerende tarieven. Het Alles-in-1 Power-abonnement biedt 120 Mb internet en 15 HD-zenders voor vijftig euro. UPC heeft daarnaast een Alles-in-1-pakket dat een internetsnelheid van 200 Mbps levert. Het bedrijf test op dit moment internetsnelheden van 500 Mbps. Mede door deze nieuwe Alles-in-1-pakketten steeg het aantal internetabonnementen met 11.000 naar 1.054.000. Het aantal tv-klanten daalde overigens – mede door grote en aanhoudende – concurrentie van glasvezel met 18.800. Ondanks het nog steeds aanwezige klantverlies steeg het aantal afgenomen abonnementen met 8.000 naar 3.683.000.

    Eerste tekenen herstel bij UPC

    Guido Nap, Financieel Directeur bij UPC: "We hebben het afgelopen kwartaal de eerste tekenen van herstel gezien. We schrijven de toename van internetabonnementen toe aan het door ons op 4 september nieuw gelanceerde productportfolio waarbij met 120 Mb de nieuwe standaard is gezet. Wij zien ook dat klanten meer diensten van ons afnemen en vaker kiezen voor het UPC Alles-in-1 pakket. Dat vertaalt zich in een afname van het klantenverlies. De lichte afname van de omzet is hoofdzakelijk het gevolg van de seizoensdaling van betaalde videodiensten en telefonie en een afname van het aantal klanten."

    UPCUPC NederlandanaloogdigitaaltvbasispakketStarterdigitaal instappakketRoyaalmediawetAlles-in-1concurrentie

    Reacties

  1. TV-TIP Midsomer murders

    Midsomer murders
    BBC First om 18:55 uur
    Twee stellen verdwijnen in het dorpje Monks Barton waar het gonst van de geruchten over hekserij en spookbossen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?