1. Nieuws

    UPC voert strijd tegen digitenne op

    Kabeltelevisie aanbieder UPC voert de strijd tegen Digitenne op en heeft zelfs haar site er deels op ingericht. Dit wordt aangevuld met speciale commercials waarin de nadelen van Digitenne worden belicht.
    Jan-Hein Visser
    30 november 2009
    comments 0
    UPC voert strijd tegen digitenne op
    Voor kabelbedrijf UPC is het menens voor wat betreft het terugwinnen van naar Digitenne weggelopen abonnees. UPC probeert de consument op allerlei manieren te overtuigen weer naar de kabel over te stappen. Dit doet UPC door op de nadelen van Digitenne te wijzen maar ook door bijvoorbeeld het aantrekkelijker maken van het analoge pakket.

    Het aantrekkelijk maken van het analoge pakket doet UPC niet speciaal door er bijvoorbeeld Franstalige zenders als TV5 Monde in te zetten of de aandacht op Duitse tv te richten, omdat Digitenne dit soort zenders helemaal niet heeft. Vorig jaar introduceerde UPC juist de zender Animal Planet overal in het analoge pakket en recent kwam daar Disney Channel bij. Dit doet UPC bewust om het analoge pakket, het basisproduct van UPC, zo aantrekkelijker te maken. UPC heeft zelfs al diverse malen de redelijk gewaagde stelling gehanteerd dat de beeldkwaliteit van hun analoge pakket beter is dan van digitenne.

    Op hun website valt UPC Digitenne en KPN (ook m.b.t. telefonie) op alle fronten aan. De figuur Dennis, die ook in de TV-commercials figureert, heeft allerlei ontvangstproblemen en mist bovendien allerlei programma's. In de commercial (zie de link) legt UPC vooral de nadruk op Uitzending Gemist. Het goedkoopste pakket is bij UPC overigens nog altijd €16,80 (m.i.v. 1-1-2010) wat voor de standaardaansluting en analoge tv/radio geldig is. Het goedkoopste digitale pakket kost € 4 daar bovenop waarbij men één digitale box erbij krijgt terwijl analoog via meerdere aansluitingen in huis is te gebruiken.

    UPCDennisDigitenne

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl