1. Nieuws

    UPC zakt onder grens 1,6 miljoen klanten

    UPC Nederland heeft in het derde kwartaal 13.200 klanten verloren. Hierdoor zakte het kabelbedrijf onder de grens van 1,6 miljoen klanten.
    Jarco Kriek
    5 november 2014
    comments 17
    UPC zakt onder grens 1,6 miljoen klanten

    UPC Nederland heeft in het derde kwartaal 13.200 klanten verloren. Hierdoor zakte het kabelbedrijf voor het eerst in het bestaan onder de grens van 1,6 miljoen klanten. Dat blijkt uit de financiële resultaten van moederbedrijf Liberty Global.

    Ondanks dat het aantal huishoudens dat in het verzorgingsgebied op het kabelnetwerk met 3400 gestegen is, moest UPC toch een klantverlies incasseren. Dat heeft vooral met de dynamische Nederlandse Alles-in-1-markt te maken. Steeds meer aanbieders bieden klanten de mogelijkheid om contracten maandelijks te beëindigen. Hierdoor stappen steeds meer Nederlanders vaker naar een andere aanbieder over. Door het klantverlies daalde het aantal afgenomen abonnementen met 4200 naar 3.693.300.

    UPC verliest alleen tv-abonnementen

    Vooral de afname van tv-diensten staat bij UPC onder druk. Het aantal analoge kijkers daalde met 19.300 naar 464.300. Nu het aantal analoge kijkers blijft dalen, wordt de kans groter dan UPC het analoge zenderaanbod in 2015 gaat reduceren. Het aantal digitale tv-abonnees steeg met 5.900 naar 1.125.800. Uiteindelijk zorgde dit resultaat voor een verlies van 13.200 klanten en eindigde met 1.592.500 onder de grens van 1,6 miljoen klanten.

    Internet en telefonie blijft groeien

    Wel positieve cijfers zijn bij de internet- en telefoondiensten zichtbaar. Het aantal internetabonnementen steeg met 9.200 tot 1.107.400. Minder is de stijging bij telefoonabonnementen. UPC verkocht in het derde kwartaal tweehonderd nieuwe abonnementen waardoor het aantal telefoonklanten naar 995.800 steeg.

    UPCLiberty GlobalkwartaalcijferstvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenAlles-in-1alles in 1klankverliesvaste markt

    Reacties

  1. TV-TIP Vroege vogels

    Vroege vogels
    NPO 2 om 19:20 uur
    Vroege Vogels kampeert in de Biesbosch. En dat wordt afzien tussen de muggen en zomerse stortbuien. Verder betrapt de verborgen camera dieren en is er een nachtelijke zoektocht naar de bever, een ode aan bijzondere slakjes en verkenningstochten over het water. En: drie jonge visarenden staan op het punt van uitvliegen. Vroege Vogels TV wordt net als voorgaande seizoenen gepresenteerd door Milouska Meulens en Menno Bentveld.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP GoldenEye

    GoldenEye
    RTL 7 om 20:30 uur
    De Britse geheim agent James Bond gaat op missie om de toegangssleutel tot een geheim wapen genaamd GoldenEye terug te vinden. Met dat wapen dat zich in een baan rond de aarde bevindt, kan een elektromagnetische puls worden afgeschoten waarmee alle elektronische apparatuur op aarde wordt vernietigd. Er zijn aanwijzingen dat de Russische generaal Ourumov verantwoordelijk is voor de diefstal. Bond reist af naar Rusland en komt daar tegenover een onzichtbare vijand te staan die hem continu een stap voor is.