1. Nieuws

    UPC zakt onder grens 1,6 miljoen klanten

    UPC Nederland heeft in het derde kwartaal 13.200 klanten verloren. Hierdoor zakte het kabelbedrijf onder de grens van 1,6 miljoen klanten.
    Jarco Kriek
    5 november 2014
    comments 17
    UPC zakt onder grens 1,6 miljoen klanten

    UPC Nederland heeft in het derde kwartaal 13.200 klanten verloren. Hierdoor zakte het kabelbedrijf voor het eerst in het bestaan onder de grens van 1,6 miljoen klanten. Dat blijkt uit de financiële resultaten van moederbedrijf Liberty Global.

    Ondanks dat het aantal huishoudens dat in het verzorgingsgebied op het kabelnetwerk met 3400 gestegen is, moest UPC toch een klantverlies incasseren. Dat heeft vooral met de dynamische Nederlandse Alles-in-1-markt te maken. Steeds meer aanbieders bieden klanten de mogelijkheid om contracten maandelijks te beëindigen. Hierdoor stappen steeds meer Nederlanders vaker naar een andere aanbieder over. Door het klantverlies daalde het aantal afgenomen abonnementen met 4200 naar 3.693.300.

    UPC verliest alleen tv-abonnementen

    Vooral de afname van tv-diensten staat bij UPC onder druk. Het aantal analoge kijkers daalde met 19.300 naar 464.300. Nu het aantal analoge kijkers blijft dalen, wordt de kans groter dan UPC het analoge zenderaanbod in 2015 gaat reduceren. Het aantal digitale tv-abonnees steeg met 5.900 naar 1.125.800. Uiteindelijk zorgde dit resultaat voor een verlies van 13.200 klanten en eindigde met 1.592.500 onder de grens van 1,6 miljoen klanten.

    Internet en telefonie blijft groeien

    Wel positieve cijfers zijn bij de internet- en telefoondiensten zichtbaar. Het aantal internetabonnementen steeg met 9.200 tot 1.107.400. Minder is de stijging bij telefoonabonnementen. UPC verkocht in het derde kwartaal tweehonderd nieuwe abonnementen waardoor het aantal telefoonklanten naar 995.800 steeg.

    UPCLiberty GlobalkwartaalcijferstvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenAlles-in-1alles in 1klankverliesvaste markt

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl