1. Nieuws

    [UPDATE] Film1 en Sport1 vieren verjaardag met abonneerecord

    Film1 en Sport1 bestaan deze week vijf jaar en viert dit met een nieuw abonneerecord. Ook zijn beide zenders voor het eerst in het bestaan gezamenlijk winstgevend.
    Jarco Kriek
    4 februari 2011
    comments 0
    [UPDATE] Film1 en Sport1 vieren verjaardag met abonneerecord

    Deze week bestaan de Chello Benelux betaalzenders Film1 en Sport1 vijf jaar. Deze verjaardag wordt gevierd met een abonneerecord en het gegeven dat beide betaalzenders gezamenlijk winstgevend zijn geworden. Film1 en Sport1 is een voortzetting van de voormalige activiteiten van Canal+ in Nederland.

    De beide zenders hadden aan het eind van 2010 gezamenlijk 460.000 abonnees. Dat is 7 procent meer dan aan het einde van 2009. Het is 2 ½ keer meer abonnees dan toen Chello Benelux de betaalzenders van het Franse Canal+ overnam. En de rek is zeker nog niet uit de abonneegroei. Film1 en Sport1 maken dankbaar gebruik van de verdere digitalisering van het Nederlandse televisielandschap. De digitale penetratie ligt in Nederland op dit moment rond de 60 procent. Omdat Film1 en Sport1 alleen digitaal beschikbaar zijn vormt de hogere digitale penetratie een toename van het aantal potentiële abonnees van beide betaalzenders. Vooral voor Sport1 is dit een belangrijk gegeven. Hoewel beide betaalzenders bij elkaar opgeteld voor een positief eindresultaat zorgen, blijft Sport1 op dit moment nog steeds met rode cijfers schrijven. De betaalzender zit echter heel dicht tegen break-even. Optimisme is er omdat de uitzendrechten van belangrijke sportevenementen en voetbalcompetities voor langere tijd en tegen goedkopere prijzen zijn vastgelegd.

    Jeroen Bergman, Managing Director van Chello Benelux, waar beide zenders onder vallen: “Het afgelopen jaar was zeer succesvol voor Film1 en Sport1. Niet alleen groeide het aantal abonnees tot een nieuw record, ook hebben de zenders samen met zwarte cijfers geschreven. De recente uitbreiding van Film1 on Demand naar Ziggo trekt veel nieuwe filmliefhebbers en we verwachten ook veel in 2011 van onze sportwedstrijden op aanvraag bij Ziggo.”

    Film1 on Demand is het Subscription Video on Demand (SVoD) dienst van betaalzender Film1. Deze is al 2 ½ jaar bij UPC beschikbaar. Eind verleden jaar kwam deze dienst ook bij Ziggo beschikbaar. Met andere televisieaanbieders wordt onderhandelt over de mogelijkheid om Film1 on Demand aan de abonnee te gaan aanbieden. Chello Benelux speelt met SVoD in op de zichtbare verandering in het kijkgedrag van de abonnee. Die wil in steeds grotere mate zelf bepalen op welk tijdstip men naar een film of sportevenement wil gaan kijken. In de afgelopen 2 ½ jaar werden 11 miljoen film streams via Film1 on Demand aangevraagd.

    Mede hierdoor is nu ook de SVoD Sport1 on Demand vanaf 1 februari bij Ziggo van start gegaan. De abonnee kan via Sport1 on Demand op een zelf gewenst tijdstip naar een eerder uitgezonden sportevenement kijken. Naast de gehele verslaggeving zijn ook samenvattingen van live sportwedstrijden via Sport1 on Demand beschikbaar. Sport1 on Demand is nu nog alleen bij Ziggo beschikbaar maar maakt op korte termijn ook de stap naar het UPC-netwerk.

    Film1 on Demand en Sport1 on Demand maken onderdeel uit van het Film1 en Sport1 aanbod. De abonnee hoeft geen extra kosten te betalen om van deze SVoD-diensten gebruik te maken.


    Film1Sport1ChellomediaChello Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?