1. Nieuws

    [UPDATE] Secret Story krijgt laatste kans van Net5

    Het worden spannende weken voor de makers van het realityprogramma Secret Story. De kijkcijfers moeten binnen drie weken omhoog anders grijpt Net5-zenderbaas Alphons Martens hard in.
    Jarco Kriek
    5 maart 2011
    comments 0
    [UPDATE] Secret Story krijgt laatste kans van Net5

    De komende drie weken worden spannend voor de makers van het realityprogramma Secret Story. Het door Net5 en Endemol groots aangekondigde programma krijgt deze tijd om de kijkers alsnog aan zich te binden. LEES LAATSTE UPDATE:  Secret Story niet van de buis.

    Dat zegt Net5-zenderbaas Alphons Martens vandaag in het Algemeen Dagblad. Al enige weken ligt het realityprogramma door de lage kijkcijfers onder vuur. Het aantal kijkers dat naar de dagelijkse, op primetime uitgezonden, show kijkt blijft echter dalen. De afgelopen dagen keken dagelijks rond de 200.000 mensen naar het programma. Ook de wekelijkse liveshow waarin een bewoner uit het huis wordt gestuurd kan de kijker niet meer richting televisiezender Net5 lokken. Deze week kijken zelfs naar de wekelijkse liveshow minder mensen dan naar de dagelijkse liveshow. De teller bleef donderdagavond op 186.000 steken.

    Opvallend was dat gisterenavond Secret Story meer kijkers aan het televisietoestel wist te binden. Het programma bereikte gisteren met een marktaandeel van 1,9 procent 284.000 kijkers. Dat is ook nodig om bij Net5 op te buis te blijven. Zenderbaas Alphons Martens eist van de makers van het programma dat de kijkcijfers omhoog gaan. Gebeurt dit niet binnen de gestelde termijn van drie weken dat sluit Martens niet uit dat het dagelijks programma naar een ander tijdstip wordt verplaatst of in het ergste geval zelfs helemaal van de buis verdwijnt. Martens vertelde eerder deze week nog diverse troeven achter de hand te hebben om de kijkcijfers op te krikken.

    Eén van deze troeven lijkt de terugkomst van de donderdag door de kijkers weggestemde bewoner Maik. De romance tussen Maik en medebewoner Monique lijkt een voorbestemde poging om de kijker richting het dagelijkse programma van Secret Story te lokken. Of de kijkers dit echter accepteren blijft de vraag. Secret Story werd als reality 2.0 programma door producent Endemol en televisiezender Net5 gepresenteerd. Bij het reality 2.0 concept speelt sociale media en internet een grote rol. En juist op sociale media als twitter en facebook is er ongenoegen over het besluit om Maik in het programma te laten terugkeren. Ook is klagen kijkers van de betaalde internetstreams van Secret Story dat de beschikbare streams te vaak worden gestopt als er belangrijke gebeurtenissen in het Secret Story huis staan te gebeuren.

    LEES LAATSTE UPDATE:  Secret Story niet van de buis.


    Secret StoryNet5EndemolAlphons MartenskijkcijfersSKO

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:55 uur
    Live verslag van de twintigste etappe, een individuele tijdrit van 23 km met start en finish in Marseille. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik bbq voor jou!

    Ik bbq voor jou!
    RTL 4 om 17:00 uur
    Culinair zomers programma waarin de passie voor gezond barbecueën centraal staat. Elke week krijgt een man de kans om een heerlijke barbecue te organiseren voor een persoon die voor hem heel belangrijk is. De kandidaat en de kijker krijgen tevens enkele basisvaardigheden van het barbecueën uitgelegd. Ook wordt er gekeken naar gepassioneerde barbecuehobbyisten en worden er barbecue-evenementen in binnen- en buitenland bezocht.