1. Nieuws

    Utopia aanhoudend succes voor SBS en Talpa

    (Update) Utopia blijkt voor SBS en producent Talpa een blijvend succes. De realityserie wist donderdag meer dan een miljoen kijkers te trekken. Maandag duurt de uitzending een uur.
    Jan-Hein Visser
    14 maart 2014
    comments 0
    Utopia aanhoudend succes voor SBS en Talpa
    Utopia blijkt voor SBS en producent Talpa, ondanks een inzinking na de start, een blijvend succes. De realityserie wist donderdag meer dan een miljoen kijkers te trekken.

    Tijdens de eerste afleveringen kwam Utopia al eens boven de miljoen kijkers uit. De kijkcijfers zakten daarna iets in maar zijn inmiddels stabiel en weer iets tot boven het miljoen opgeklommen. Het is daarmee voor SBS6 een groot succes, zeker gezien het tijdstip van de uitzending. SBS6 had donderdag in de vooravond meer dan 16 procent marktaandeel.

    Utopia verkocht aan Amerika en Turkije

    Voor producent Talpa is Utopia in Nederland een proeftuin. John de Mol heeft zelf het laatste woord over hoe er met het format wordt omgesprongen en als hij niet tevreden is, wordt er direct ingegrepen. Eind januari zijn de rechten verkocht aan de Amerikaanse Fox en de versie van Utopia op die zender moet 'zwaarder en primitiever' worden dan de Nederlandse. De rechten zijn onlangs ook al verkocht aan een Turkse commerciële zender en in veel landen, waaronder Duitsland, wordt onderhandeld.

    Extra lange aflevering

    Utopia duurt aanstaande maandag niet een half uur, maar een heel uur. Dat heeft SBS6 vrijdag laten weten. Er is de afgelopen dagen in korte tijd namelijk veel gebeurd in Utopia: "Om de kijker al deze ontwikkelingen niet te laten missen en te voorkomen dat Utopia ongewild teveel gaat achterlopen op de realiteit, is aanstaande maandag de uitzending van Utopia eenmalig verlengd naar één uur in plaats van het reguliere half uur.”
    UtopiaSBS6kijkcijfersFoxTurkijeTalpaJohn de Mol

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.