1. Nieuws

    Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3

    De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.
    Jan-Hein Visser
    11 december 2014
    comments 17
    Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3
    De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.

    Bij de NPO zijn in het nieuwe tv-seizoen meer dan honderd nieuwe tv-programma’s te zien. NPO 1 programmeert iedere maand twee nieuwe programma’s. Er is meer kunst en cultuur op NPO 2, en NPO 3 richt zich nog meer op een jongere doelgroep. "We zullen nog meer mensen weten te boeien", aldus Frans Klein, directeur Televisie.

    NPO 3 pure jongerenzender

    Met de nieuwe en betere profilering wil de NPO alle doelgroepen nog beter gaan bereiken. Vooral NPO 3 kende de laatste jaren een te onduidelijk profiel. Daarom wordt dit de jongerenzender bij uitstek, waarbij veel synergie wordt gezocht met radiozender NPO 3FM. Daarnaast wil de NPO ook online de strategie flink gaan aanpassen.

    Duidelijke zenderprofielen NPO

    • NPO 1 is de plek waar nieuws, actualiteiten en nationale evenementen centraal staat. Er komen nieuwe titels met bekende gezichten als Jeroen Pauw en Eva Jinek. En zeventig camera’s vertellen het verhaal van onze gezondheidszorg in Zij houden Nederland in leven.


    • NPO 2 is de journalistieke zender die verdieping achter het nieuws brengt. Een programma als Dood voor beginners dwingt tot nadenken. Naast onderzoeksjournalistiek en documentaires, krijgen kunst en cultuur meer ruimte op NPO 2.


    • NPO 3 (in de avonduren na Zapp) wordt meer de zender voor mensen tussen 20 en 34 jaar. Er komen ook snellere aanpassingen om synchroon te zijn met het ritme van de doelgroep, naast meer samenwerking met 3FM.

    NPOonlinejongerenNPO 3NPO 2NPO 1seizoen 2015

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl