1. Nieuws

    Vodafone verbetert klantenservice

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2014
    comments 0
    Vodafone verbetert klantenservice
    Foto: ANP

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.

    In het komend jaar rondt Vodafone de verbeteringen af en is het klantenservicesysteem klaar voor de toekomst. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt Vodafone circa 25 IT-systemen samen tot één. Deze overgang, een investering van tweehonderd miljoen euro, is een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

    Fast Forward

    Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis, de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten. Vodafone Thuis is de Alles-in-1-dienst waarbij tv, internet en telefonie via het vaste netwerk wordt geleverd.

    Toekomst telecomsector

    Rob Shuter - CEO van Vodafone Nederland – over de ingeslagen weg: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone. Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder te maken hebben. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

    VodafoneklantenserviceITIT-systemenglasvezelKPNReggefiberKPN WholesaleGlashart MediabandbreedtebeeldkwaliteitHDm HD-zenderHDTVDSLADSLVDSLkoperkoperdraadnetwerkinternetPoPPoP's

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Een huis vol

    Een huis vol
    NPO 1 om 19:25 uur
    Bij de Buddenbruckjes komt stilte maar zelden voor. Rob en Thaila doen dagelijks hun best om hun zootje ongeregeld in het gareel te houden. Een flinke opgave, aangezien Thaila op het punt staat te bevallen van de tiende (!) telg. Ondertussen hebben oude bekenden Anne en Alex (foto) hun handen vol aan hun drie jaar oude vierling.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD DUNKIRK

      Verteld vanaf het land, de zee en de lucht start Dunkirk als honderdduizenden Britse en geallieerde soldaten omsingeld zijn door vijandelijke troepen. Totaal TV mag de dvd van deze epische actiethriller vijf keer weggeven.

    TV-TIP Frozen Planet

    Frozen Planet
    NPO 2 om 19:25 uur
    Terwijl de Noordpool een bevroren oceaan is die wordt omgeven door continenten, is de Zuidpool juist een bevroren continent omgeven door een ijszee. Maar waarom zijn de seizoenen hier zo extreem? Hoe kunnen dieren overleven bij -50? En welke rol spelen de Noord- en Zuidpool bij het weer op aarde?