1. Nieuws

    Vodafone verbetert klantenservice

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2014
    comments 0
    Vodafone verbetert klantenservice
    Foto: ANP

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.

    In het komend jaar rondt Vodafone de verbeteringen af en is het klantenservicesysteem klaar voor de toekomst. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt Vodafone circa 25 IT-systemen samen tot één. Deze overgang, een investering van tweehonderd miljoen euro, is een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

    Fast Forward

    Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis, de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten. Vodafone Thuis is de Alles-in-1-dienst waarbij tv, internet en telefonie via het vaste netwerk wordt geleverd.

    Toekomst telecomsector

    Rob Shuter - CEO van Vodafone Nederland – over de ingeslagen weg: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone. Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder te maken hebben. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

    VodafoneklantenserviceITIT-systemenglasvezelKPNReggefiberKPN WholesaleGlashart MediabandbreedtebeeldkwaliteitHDm HD-zenderHDTVDSLADSLVDSLkoperkoperdraadnetwerkinternetPoPPoP's

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Shutter Island

    Shutter Island
    RTL 7 om 20:30 uur
    Shutter Island vertelt het verhaal van twee politiemannen, Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) en Chuck Aule (Mark Ruffalo), die naar een afgelegen eiland voor de kust van Massachusetts worden gestuurd om de mysterieuze verdwijning van een moordenares uit de vestingachtige psychiatrische inrichting voor criminelen te onderzoeken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN T2: TRAINSPOTTING

      Regisseur Danny Boyle is terug met de originele cast van Trainspotting: Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller en Robert Carlyle. Oftewel, wat krijgen Spud, Begbie, Sick Boy en Mark Renton nú weer voor hun kiezen? Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Ring of Deceit

    Ring of Deceit
    RTL 8 om 20:30 uur
    Madison Byrne is een mooie, jonge kunstexpert. Ze helpt Jack Singer, de rijke beschermheer van het museum waarvoor ze werkt, het geheim van een mysterieuze antieke ring te ontrafelen. Is de ring nu wel of niet van Jacks familie geweest? Naarmate Madison dichter bij de waarheid komt, wordt het steeds gevaarlijker. Ze begint te vermoeden dat Jack niet zo onschuldig is als hij zich voordoet. Is hij een moordenaar die uit is op wraak of heeft iemand anders er alles voor over om het geheim te bewaren?

    Zappen.blog.nl