1. Nieuws

    Vodafone verbetert klantenservice

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2014
    comments 0
    Vodafone verbetert klantenservice
    Foto: ANP

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.

    In het komend jaar rondt Vodafone de verbeteringen af en is het klantenservicesysteem klaar voor de toekomst. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt Vodafone circa 25 IT-systemen samen tot één. Deze overgang, een investering van tweehonderd miljoen euro, is een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

    Fast Forward

    Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis, de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten. Vodafone Thuis is de Alles-in-1-dienst waarbij tv, internet en telefonie via het vaste netwerk wordt geleverd.

    Toekomst telecomsector

    Rob Shuter - CEO van Vodafone Nederland – over de ingeslagen weg: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone. Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder te maken hebben. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

    VodafoneklantenserviceITIT-systemenglasvezelKPNReggefiberKPN WholesaleGlashart MediabandbreedtebeeldkwaliteitHDm HD-zenderHDTVDSLADSLVDSLkoperkoperdraadnetwerkinternetPoPPoP's

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP WK-kwalificatie vrouwen: Nederland-Noorwegen

    WK-kwalificatie vrouwen: Nederland-Noorwegen
    Veronica om 18:50 uur
    De Oranjevrouwen spelen vanavond de eerste kwalificatiewedstrijd voor het WK 2019. De kersverse Europees kampioen neemt het op tegen Noorwegen. Behalve Noorwegen ontmoet Oranje in de kwalificatiereeks Ierland, Slowakije en Noord-Ierland. Inzet is een ticket voor het WK in Frankrijk in de zomer van 2019.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Talenten zonder centen

    Talenten zonder centen
    SBS6 om 20:30 uur
    Als Nick (van Simon) zijn beurs verliest of Simon (van Nick) door zijn vrouw het huis uitgezet wordt, zal zo goed als iedereen hen te hulp schieten. Maar hoe is dat in een land waar niemand het Volendammer palingduo kent. Samen met vijfde wiel Kees Tol en weekgast Herman den Blijker onderwerpen ze de inwoners van Edinburgh aan dé test.