1. Nieuws

    Vodafone verbetert klantenservice

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2014
    comments 0
    Vodafone verbetert klantenservice
    Foto: ANP

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.

    In het komend jaar rondt Vodafone de verbeteringen af en is het klantenservicesysteem klaar voor de toekomst. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt Vodafone circa 25 IT-systemen samen tot één. Deze overgang, een investering van tweehonderd miljoen euro, is een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

    Fast Forward

    Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis, de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten. Vodafone Thuis is de Alles-in-1-dienst waarbij tv, internet en telefonie via het vaste netwerk wordt geleverd.

    Toekomst telecomsector

    Rob Shuter - CEO van Vodafone Nederland – over de ingeslagen weg: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone. Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder te maken hebben. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

    VodafoneklantenserviceITIT-systemenglasvezelKPNReggefiberKPN WholesaleGlashart MediabandbreedtebeeldkwaliteitHDm HD-zenderHDTVDSLADSLVDSLkoperkoperdraadnetwerkinternetPoPPoP's

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Robin Hood

    Robin Hood
    SBS6 om 20:30 uur
    Het eerste dat opvalt aan deze nieuwe vertelling van het aloude verhaal over de legendarische struikrover, is dat-ie - op een enkele scène na - zo vreselijk serieus is. Zelfs de Kevin Costner-film Robin Hood: Prince of Thieves had meer humor te bieden. Maar die had dan ook Alan Rickman als sheriff van Nottingham.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Symmetrie door Robbert Dijkgraaf

    DWDD University presenteert: Symmetrie door Robbert Dijkgraaf
    NPO 1 om 20:35 uur
    Professor Robbert Dijkgraaf gaat in z'n zevende tv-college in op het thema symmetrie. Met een goeie reden, wat symmetrie zit echt overal in. Je ziet het in de wiskunde, da's logisch, maar ook in de natuur, in kunst, in architectuur en in muziek.