1. Nieuws

    Vodafone verbetert klantenservice

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2014
    comments 0
    Vodafone verbetert klantenservice
    Foto: ANP

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.

    In het komend jaar rondt Vodafone de verbeteringen af en is het klantenservicesysteem klaar voor de toekomst. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt Vodafone circa 25 IT-systemen samen tot één. Deze overgang, een investering van tweehonderd miljoen euro, is een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

    Fast Forward

    Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis, de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten. Vodafone Thuis is de Alles-in-1-dienst waarbij tv, internet en telefonie via het vaste netwerk wordt geleverd.

    Toekomst telecomsector

    Rob Shuter - CEO van Vodafone Nederland – over de ingeslagen weg: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone. Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder te maken hebben. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

    VodafoneklantenserviceITIT-systemenglasvezelKPNReggefiberKPN WholesaleGlashart MediabandbreedtebeeldkwaliteitHDm HD-zenderHDTVDSLADSLVDSLkoperkoperdraadnetwerkinternetPoPPoP's

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP De mooiste sprookjes

    De mooiste sprookjes
    NPO 3 om 11:35 uur
    Duits sprookje. Door een val in een waterput komt Marie terecht bij Vrouw Holle, die ze een jaar lang helpt met het huishouden. Ook helpt ze met het schudden van de dekbedden zodat er op aarde genoeg sneeuw valt om de bloemen en planten te beschermen tegen de vorst. Bedekt met goud keert ze terug naar het dorp. Haar jaloerse zus besluit ook een jaar naar vrouw Holle te gaan, maar het luie kind keert naar haar dorp terug onder het roet en heeft haar lesje geleerd.

    Doe mee en win!

    • *

      1X COMPLETE HARRY POTTER-BOX

      Een bezoekje aan Zweinstein is juist met de feestdagen magisch. De Harry Potter Collection in een nieuw jasje bevat alle acht films op dvd en Blu-ray en is de onmisbare boxset in ieder gezin. Totaal TV mag ‘m één keer weggeven.

    TV-TIP SOS Kinderdorpen

    SOS Kinderdorpen
    RTL 4 om 15:50 uur
    Tweeluik waarin Loïs Lane, Gers Pardoel en Anna Nooshin voor SOS Kinderdorpen door Oeganda reizen. Oeganda is een prachtig land, maar ook één van de allerarmste ter wereld. SOS Kinderdorpen staat klaar voor kinderen die geen ouders of zelfs helemaal geen familie hebben. Hoe doen ze dat in Oeganda? De inspiratie die de BN'ers opdeden tijdens deze reis, resulteert in een bijzondere ontknoping en een mooie verrassing voor de SOS-moeders die met hart en ziel voor kwetsbare kinderen zorgen.

    Zappen.blog.nl