1. Nieuws

    Vodafone verbetert klantenservice

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2014
    comments 0
    Vodafone verbetert klantenservice
    Foto: ANP

    Vodafone investeert de komende tijd tweehonderd miljoen euro in vernieuwing van de IT-structuur. Dat moet vooral leiden tot een verbetering van de klantenservice.

    In het komend jaar rondt Vodafone de verbeteringen af en is het klantenservicesysteem klaar voor de toekomst. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt Vodafone circa 25 IT-systemen samen tot één. Deze overgang, een investering van tweehonderd miljoen euro, is een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

    Fast Forward

    Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis, de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten. Vodafone Thuis is de Alles-in-1-dienst waarbij tv, internet en telefonie via het vaste netwerk wordt geleverd.

    Toekomst telecomsector

    Rob Shuter - CEO van Vodafone Nederland – over de ingeslagen weg: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone. Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder te maken hebben. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

    VodafoneklantenserviceITIT-systemenglasvezelKPNReggefiberKPN WholesaleGlashart MediabandbreedtebeeldkwaliteitHDm HD-zenderHDTVDSLADSLVDSLkoperkoperdraadnetwerkinternetPoPPoP's

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP De TV kantine

    De TV kantine
    RTL 4 om 20:08 uur
    Na acht seizoenen sluit de drukbezochtste kantine van 't land zijn deuren en openen Carlo en Irene die van de grootste tv-studio’s en locaties van Nederland. Deze negende reeks belooft een weerzien met oude bekenden én verrassende nieuwe typetjes te worden, zoals Eva Jinek, rapper Boef en Roxeanne Hazes.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Atlanta

    Atlanta
    Fox om 20:15 uur
    De neven Earn en Alfred banen zich een weg door de rapwereld van Atlanta. Heel eenvoudig gaat dat niet, voornamelijk door hun tegengestelde kijk op de wereld als het om commercie, succes en ras gaat. Dat maakt het voor ons wél een stuk leuker om naar te kijken.