Voice of Holland producent Talpa mediabedrijf van het jaar
Productiebedrijf Talpa is op het
Nationale Omroepcongres uitgeroepen tot het mediabedrijf van het jaar 2011.
Talpa is eigendoom van mediatycoon John de Mol en onder meer producent van The
Voice of Holland.
Talpa had in de strijd om het
mediabedrijf van 2011 onder meer concurrentie van mediabedrijf RTL Nederland.
In Hilversum werd echter vandaag bekend gemaakt dat Talpa het meest succesvolle
mediabedrijf van Nederland is geworden. Een vakjury liet bij het eindoordeel
meewegen dat Talpa dit jaar een explosieve groei naar vierhonderd medewerkers
heeft doorgemaakt. Ook de overname van de Nederlandse tak van SBS Broadcasting –
dat Talpa samen met Sanoma deed – was in het eindoordeel van de jury van
positief belang. In het eindoordeel stelde de vakjury: "Dappere en succesvolle
keuzes in producties en de blijvende internationale successen zijn voorbeelden
van een turbulent maar succesvol jaar voor Talpa.”
Eén van de grotere successen – zowel nationaal
en internationaal – van Talpa is de talentenjachtshow The Voice of Holland. Na
een groot succes op de Nederlandse televisiemarkt wist Talpa het
programmaformat ook succesvol naar de Amerikaanse televisiemarkt te vertalen.
In Nederland startte verleden week het tweede seizoen van The Voice of Holland
met meer dan 3 miljoen kijkers bij de eerste aflevering. De komende maanden
wordt het programmaformat wereldwijd in meerdere landen gelanceerd.