1. Nieuws

    Webcare belangrijk voor mediabedrijven

    Kabelmaatschappij UPC heeft sinds een tijdje een zogeheten webcare-team op een internetforum. Het team dat bestaat uit medewerkers van UPC gaat in op alle klachten en wensen van abonnees van de diensten van UPC.
    Jan-Hein Visser
    5 augustus 2007
    comments 0
    Webcare belangrijk voor mediabedrijven
    Webcare is de term die wordt gebruikt voor het in de gaten houden van wensen en klachten van klanten over de diensten en producten van bedrijven. Sommige bedrijven zetten een team in dat het hele web afzoekt naar klachten maar een andere methode is om de klanten via een forum te bereiken. Het NRC schreef deze week uitgebreid over webcare, voornamelijk in relatie tot kabelmaatschappij UPC.
     
    Kabelmaatschappij UPC heeft sinds een tijdje een zogeheten webcare-team op het forum Chelloo Underground, dat was opgezet voor internet en digitale-tv abonnees van UPC. Het team dat bestaat uit medewerkers van UPC gaat in op alle klachten en wensen van abonnees van de diensten van UPC.

    De PR-manager van UPC geeft aan dat de deelname aan het forum een succes is omdat de sfeer op het kritische forum een stuk positiever is geworden. Op Chello Underground wordt overigens nog steeds uiterst kritisch gediscussieerd over UPC, maar de medewerkers van UPC kunnen persoonlijk contact opnemen met forumleden om de problemen proberen op te lossen of komen met een reactie vanuit UPC die anders veel lezers niet zou bereiken.

    Webcare is met het toenemende aantal internetgebruikers een groeimarkt, en ook aanbieder van digitale televisie CanalDigitaal heeft daarom plannen in deze richting. CanalDigitaal voerde reeds een proef uit en onderzoekt momenteel waar en hoe zij het beste een actieve forumdeelname kan gaan opstarten. Het achterliggende idee is te helpen met het beantwoorden van administratieve en technische vragen om zo de klantenservice te verbeteren.
    webcareUPCCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP KNVB Beker finale 2017

    KNVB Beker finale 2017
    SBS6 om 17:00 uur
    Rechtstreeks verslag van de wedstrijd tussen AZ en Vitesse om de KNVB Beker 2017.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP It Takes 2

    It Takes 2
    RTL 4 om 20:00 uur
    Negen BN’ers met een waanzinnige portie lef laten horen wat ze vocaal in huis hebben. Onder leiding van het nieuwe presentatieduo Gordon en Jamai laten ze Nederland kennis maken met hun onontdekte zangtalent. In de eerste aflevering zingen de negen beroemdheden solo.

    Zappen.blog.nl