1. Nieuws

    Webcare belangrijk voor mediabedrijven

    Kabelmaatschappij UPC heeft sinds een tijdje een zogeheten webcare-team op een internetforum. Het team dat bestaat uit medewerkers van UPC gaat in op alle klachten en wensen van abonnees van de diensten van UPC.
    Jan-Hein Visser
    5 augustus 2007
    comments 0
    Webcare belangrijk voor mediabedrijven
    Webcare is de term die wordt gebruikt voor het in de gaten houden van wensen en klachten van klanten over de diensten en producten van bedrijven. Sommige bedrijven zetten een team in dat het hele web afzoekt naar klachten maar een andere methode is om de klanten via een forum te bereiken. Het NRC schreef deze week uitgebreid over webcare, voornamelijk in relatie tot kabelmaatschappij UPC.
     
    Kabelmaatschappij UPC heeft sinds een tijdje een zogeheten webcare-team op het forum Chelloo Underground, dat was opgezet voor internet en digitale-tv abonnees van UPC. Het team dat bestaat uit medewerkers van UPC gaat in op alle klachten en wensen van abonnees van de diensten van UPC.

    De PR-manager van UPC geeft aan dat de deelname aan het forum een succes is omdat de sfeer op het kritische forum een stuk positiever is geworden. Op Chello Underground wordt overigens nog steeds uiterst kritisch gediscussieerd over UPC, maar de medewerkers van UPC kunnen persoonlijk contact opnemen met forumleden om de problemen proberen op te lossen of komen met een reactie vanuit UPC die anders veel lezers niet zou bereiken.

    Webcare is met het toenemende aantal internetgebruikers een groeimarkt, en ook aanbieder van digitale televisie CanalDigitaal heeft daarom plannen in deze richting. CanalDigitaal voerde reeds een proef uit en onderzoekt momenteel waar en hoe zij het beste een actieve forumdeelname kan gaan opstarten. Het achterliggende idee is te helpen met het beantwoorden van administratieve en technische vragen om zo de klantenservice te verbeteren.
    webcareUPCCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Wielenpôlle

    Typisch Wielenpôlle
    NPO 2 om 19:20 uur
    Arm of rijk, gezond of ziek, laag- of hoog­opgeleid; soms lijkt het wel alsof het land alleen nog maar uit kloven en tegenstellingen bestaat. In Typisch... nemen we elke drie weken een kijkje in een bepaalde buurt. We trappen af in de altijd gezellige probleemwijk Wielenpôlle in Leeuwarden.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Fast & Furious 6

    Fast & Furious 6
    Veronica om 20:30 uur
    Dom, Brian en hun vaste boevengilde genieten van de miljoenen, die ze van een gangster hebben geript. Hun rust wordt ruw verstoord als ze bezoek krijgen van agent Hobbs. Er zijn betere scripts, maar voor een film als dit is het meer dan voldoende voor volop spectaculaire acties en stunts.