1. Nieuws

    Weer meer digitale kijkers in Nederland

    Analoge televisie raakt steeds meer kijkers kwijt. En dus wordt de digitale televisie-penetratie steeds groter. Met andere woorden er kijken steeds meer televisiehuishoudens digitaal.
    Jarco Kriek
    3 december 2010
    comments 0
    Weer meer digitale kijkers in Nederland

    Aan het eind van het derde kwartaal 2010 waren er in Nederland er 5,26 miljoen digitale televisiehuishoudens. Dit heeft onderzoeksbureau Telecompaper bekend gemaakt. Dit is een stijging van bijna 175.000 ten opzichte van een kwartaal daarvoor. Dit is een procentuele stijging van 3,4 procent.

    De penetratie van digitale televisie komt hiermee aan het einde van het derde kwartaal op 65,7 procent. Nederland had aan het op dat moment in totaal iets meer dan 8 miljoen televisiehuishoudens. Meer dan de helft van de digitale kijkers kijkt via de kabel. Via de kabel kijkt 54,8 procent naar digitale televisie. Satelliet (18,2%/-0,9%), terrestoriaal (17,1%/-0,5%) en IPTV (8,4%/+0,7%) volgen op gepaste afstand.

    Als we kijken naar het marktaandeel van digitale televisieaanbieders dan zien we dat Ziggo onbetwist de grootste blijft. KPN (21,9%), UPC (16,3%) en CanalDigitaal (15,7%) volgen. Opvallend is dat CanalDigitaal nu definitief de vierde televisieaanbieder van Nederland is geworden. Een kwartaal ervoor deelde het met een gelijk percentage nog de derde plaats met UPC. Uit de cijfers blijkt ook dat een aanzienlijk gedeelte van de Nederlandse huishoudens alleen naar ongecodeerde televisiezenders via de satelliet kijken. Hiervoor is geen abonnement bij de enige satelliettelevisieaanbieder die Nederland rijk is, CanalDigitaal dus, nodig is.

     

    Digitale televisieanaloogdigitaaltelecompapetkabelterrestoriaalsatellietIPTVZiggoKPNDigitenneCanalDigitaalUPC

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl