1. Nieuws

    Weer meer kijkers voor The Voice of Holland

    De talentenjachtshow The Voice of Holland blijkt in het tweede seizoen een nog groter succes dan de eerste editie te zijn. Na een start met 3,2 miljoen kijkers wist de tweede aflevering meer dan 3,5 miljoen kijkers aan zich te binden.
    Jarco Kriek
    1 oktober 2011
    comments 0
    Weer meer kijkers voor The Voice of Holland

    De talentenjachtshow The Voice of Holland blijkt in het tweede seizoen een nog groter succes dan de eerste editie te zijn. Na een start met 3,2 miljoen kijkers wist de tweede aflevering meer dan 3,5 miljoen kijkers aan zich te binden.

    Bedenker en producent van The Voice of Holland John de Mol sprak in het televisieprogramma De Wereld Draait Door – dat voorafgaand aan de tweede aflevering op de Nederlandse televisie werd uitgezonden – over een grote kans dat The Voice of Holland een Boer Zoekt Vrouw effect krijgt. Daarbij bedoelt De Mol dat mensen naar dit programma kijken om de andere dag erover mee te kunnen praten. Zelfs als men eigenlijk geen intentie heeft om er naar te kijken.

    De tweede aflevering van The Voice of Holland trok gisterenavond 3.514.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO). Daarmee is het programma nog slechts 200.000 kijkers verwijderd van het aantal kijkers dat tijdens de finale van het eerste seizoen zanger Ben Saunders zag winnen. De verwachting is dat ook in de komende weken het aantal kijkers voor de talentenjachtshow blijft groeien. Gisteren keek meer dan de helft van het aantal televisiekijkers naar The Voice of Holland.

    In de slipstream van The Voice of Holland wisten ook andere televisieprogramma’s die op RTL 4 werden uitgezonden meer kijkers dan normaal aan zich te binden. Zo gaat het nieuwe televisieprogramma van Gordon richting de twee miljoen kijkers. Hotter Than My Daughter wist in vergelijk met verleden week meer dan 150.000 extra kijkers aan zich te binden. Op duizend kijkers bleef de kijkersteller op 1,9 miljoen steken. De langstlopende Nederlandse soap Goede Tijden Slechte Tijden – dat voor The Voice of Holland werd uitgezonden – trok met 1.739.000 kijkers ook een groter publiek. RTL 4 was mede door het succes van deze programma’s gisterenavond natuurlijk de best bekeken televisiezender van Nederland.

    The Voice of HollandRTL 4GordonGoede Tijden Slechte TijdenStichting KijkonderzoekSKO

    Reacties

  1. TV-TIP How Do You Know

    How Do You Know
    RTL 8 om 20:32 uur
    Lisa, de sterspeelster van het Amerikaanse softbalteam, wordt van het ene op het andere moment uit het team gezet. Zakenman George is zojuist uit zijn vaders bedrijf gegooid wegens vermeende fraude. Beiden weten niet wat ze nu met hun leven aan moeten en proberen hun toevlucht te zoeken in de liefde. Ook op dat vlak wil het niet bepaald vlotten, totdat ze elkaar ontmoeten via gezamenlijke vrienden. Hun eerste date verloopt rampzalig en het maximaal haalbare lijkt vriendschap, maar de liefde blijkt lastig te voorspellen.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP 2Doc: The Gamechangers

    2Doc: The Gamechangers
    NPO 2 om 22:55 uur
    Brabantse startup-boys zijn er van overtuigd dat ze met hun revolutionaire handschoen de gamewereld op zijn kop gaan zetten. De weg naar succes in Silicon Valley is lang en hard.

    Zappen.blog.nl