1. Nieuws

    YouTube onder vuur van Italiaans Mediaset

    Het mediaconcern van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi eist 500 miljoen euro van Google, dat eigenaar is van YouTube.
    Jarco Kriek
    1 augustus 2008
    comments 0
    YouTube onder vuur van Italiaans Mediaset
    Nadat verleden week televisiezender Telecinco bij de Spaanse rechter YouTube heeft gedaagd voor het schenden van programmarechten, is het nu de beurt aan het Italiaanse Mediaset. Het mediaconcern van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi eist maar liefst 500 miljoen euro van Google, dat eigenaar is van YouTube.

    Het proces dat Mediaset heeft aangespannen gaat, net als bij Telecinco, over vermeend illegaal gebruik van beeldmateriaal. Mediaset heeft een onafhankelijk onderzoek laten doen naar filmpjes die op YouTube worden aangeboden. Daarbij werd volgens Mediaset ruim 325 uur gevonden aan beeldmateriaal waarvan Mediaset de uitzendrechten bezit. Voor de herverspreiding van deze meer dan 4500 filmpjes zijn geen rechten aan Mediaset betaald.

    Google, dat in 2006 YouTube overnam en sindsdien eigenaar is, ligt op dit moment zwaar onder vuur. De videodochter wordt op dit moment niet alleen door Mediaset en Telecinco juridisch onder vuur genomen. Ook het Amerikaanse Viacom en het Franse TF1 voeren al enige tijd soortgelijke rechtszaken.
    YouTubeMediaset

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van de wedstrijd Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.