Zestig procent UPC-klanten kijkt digitaal
Het aantal UPC-klanten dat digitaal kijkt blijft stijgen. UPC passeerde daarnaast in de afgelopen drie maanden de grens van 1 miljoen klanten die een abonnement op kabelinternet afnemen.
Jarco Kriek
3 augustus 2012
Het aantal UPC-klanten dat digitaal kijkt blijft stijgen.
UPC passeerde daarnaast in de afgelopen drie maanden de grens van 1 miljoen
klanten die een abonnement op kabelinternet afnemen.
Het aantal UPC-klanten dat digitale televisie afneemt, is in
de laatste drie maanden gegroeid met 18.000 naar 1.056.400. Hierdoor kijken er nog 724.900
UPC-klanten naar analoge televisie. De digitale penetratie bij UPC is hierdoor
gegroeid naar 59,4 procent. Het aantal huishoudens dat bij UPC televisie
afneemt, is met 15.000 gedaald. Het aantal huishoudens dat in het
verzorgingsgebied van UPC één of meer diensten afneemt – ook wel homes-passed
genoemd – daalde hierdoor naar 63,2 procent.
Meer digitale diensten
Deze klanten nemen wel meer digitale diensten bij UPC af.
Het aantal afgenomen diensten bedraagt 3.686.700. Elke UPC-klant nam aan het
einde van het tweede kwartaal 2012 gemiddeld 2,07 digitale diensten af. Het
aantal afgenomen diensten – ook wel RGU’s genoemd – wordt voor mediabedrijven
als UPC steeds belangrijker omdat hierdoor de maandelijkse besteding per klant
groter wordt.
Internet overschrijdt grens
Het aantal huishoudens dat via het kabelnetwerk van UPC van internet gebruikmaakt, kwam op 1.003.800 terecht. Daarmee overschrijdt UPC de grens van één
miljoen internetklanten. Ook het aantal telefonieklanten zit in de lift. UPC
heeft 901.600 klanten die via haar kabelnetwerk bellen. De stijging van het
aantal internet- en telefonieklanten komt door een grotere afname van het
triple play abonnement, bij UPC Alles-In-1 genoemd. In deze bundels neemt een
klant analoge- en digitale televisie, internet en telefonie via één abonnement
af.
UPCUPC NederlandLiberty Globaltriple playAlles-In-1analoogdigitaaltelevisieinternettelefonieLiberty Global