1. Nieuws

    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd.
    Jarco Kriek
    16 januari 2015
    comments 9
    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal
    Foto: ANP

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd. Dat meldt Sportnext.


    Ziggo – de merknaam waaronder de kabelbedrijven Ziggo en UPC later dit jaar verder gaan – is de nieuwe hoofdsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalke ’04 in Qatar was de eerste wedstrijd waarbij het logo van Ziggo op het shirt van Ajax pronkte. Met het uitzenden van een wedstrijd van Ajax op het evenementenkanaal wordt een eerste voorzichtige stap gemaakt in een nauwere samenwerking op mediagebied tussen Ajax en Ziggo.

    Relatief veel kijkers Ziggo evenementenkanaal

    Het kijkersaantal van 450.000 is hoog. Zeker omdat naast online en sociale media als Twitter en Facebook geen grote reclame voor het uitzenden van de vriendschappelijke wedstrijd is gemaakt. Het aantal kijkers is slechts een fractie minder dan digitaal basiskanaal FOX weet te bereiken als men een wedstrijd uit de Eredivisie live uitzendt. De keren dat dit gebeurde, kwam de kijkersteller net boven het half miljoen. FOX maakte de twee keer dat dit gebeurde wel uitgebreide reclame. Niet alleen online en via sociale media, maar ook via advertenties in printmedia en via promo’s op de eigen tv-zenders. Daarnaast is het bereik van FOX veel groter dan de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

    ZiggoUPCLiberty GlobalAjaxvoetbalhoofdsponsorevenementenkanaalSchalke '04QatarAmsterdamArenAFOXFOX Sports

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Tomtesterom

    Tomtesterom
    NPO 3 om 20:30 uur
    Tom doet een IQ-test en de uitslag van die test zal hij binnen acht maanden proberen te verbeteren naar 131. Met die uitslag ben je officieel hoogbegaafd.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Hellboy II: The Golden Army

    Hellboy II: The Golden Army
    SBS9 om 20:30 uur
    Als een oude wapenstilstand tussen de mensheid en het onzichtbare magische rijk wordt geschonden, dreigt de hel op aarde uit te breken. Een meedogenloze leider van zowel de wereld boven als beneden trotseert zijn afkomst en wekt een onstuitbaar leger wezens tot leven. De moedigste en hardste superheld van de wereld moet het opnemen tegen deze genadeloze dictator en zijn brute rovers. Ja, hij is gewelddadig. Ja, hij heeft ook horens. En ja, hij wordt soms verkeerd begrepen. Maar als er een klus geklaard moet worden, moet je wel bij Hellboy (Ron Perlman) zijn. Met zijn team van het Bureau voor Paranormale Research en Defensie, z’n pyrokinetische vriendin Liz (Selma Blair), de empatische vismens Abe (Doug Jones) en protoplasma-mysticus Johann reist het team van het BPRD heen en weer tussen de oppervlakte en de onzichtbare magische wereld, waar fantasiewezens tastbaar worden. En Hellboy, met beide werelden bekend maar in geen van beide geaccepteerd, moet kiezen tussen zijn vertrouwde leven en een onbekende toekomst die lonkt.

    Zappen.blog.nl