1. Nieuws

    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd.
    Jarco Kriek
    16 januari 2015
    comments 9
    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal
    Foto: ANP

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd. Dat meldt Sportnext.


    Ziggo – de merknaam waaronder de kabelbedrijven Ziggo en UPC later dit jaar verder gaan – is de nieuwe hoofdsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalke ’04 in Qatar was de eerste wedstrijd waarbij het logo van Ziggo op het shirt van Ajax pronkte. Met het uitzenden van een wedstrijd van Ajax op het evenementenkanaal wordt een eerste voorzichtige stap gemaakt in een nauwere samenwerking op mediagebied tussen Ajax en Ziggo.

    Relatief veel kijkers Ziggo evenementenkanaal

    Het kijkersaantal van 450.000 is hoog. Zeker omdat naast online en sociale media als Twitter en Facebook geen grote reclame voor het uitzenden van de vriendschappelijke wedstrijd is gemaakt. Het aantal kijkers is slechts een fractie minder dan digitaal basiskanaal FOX weet te bereiken als men een wedstrijd uit de Eredivisie live uitzendt. De keren dat dit gebeurde, kwam de kijkersteller net boven het half miljoen. FOX maakte de twee keer dat dit gebeurde wel uitgebreide reclame. Niet alleen online en via sociale media, maar ook via advertenties in printmedia en via promo’s op de eigen tv-zenders. Daarnaast is het bereik van FOX veel groter dan de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

    ZiggoUPCLiberty GlobalAjaxvoetbalhoofdsponsorevenementenkanaalSchalke '04QatarAmsterdamArenAFOXFOX Sports

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Earth's Great Seasons

    Earth's Great Seasons
    NPO 2 om 19:25 uur
    Elk jaar ondergaat Moedertje Aarde spectaculaire gedaanteverwisselingen. Dit alles als gevolg van de veranderende seizoenen, die naast fijne kansen ook pittige uitdagingen met zich meebrengen. De lente klinkt bijvoorbeeld heel leuk en gezellig, maar vergis je niet: een vrouwtje is niet zomaar geschaakt en een bloem niet zomaar bestoven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD LUCIFER S1

      Lucifer vertelt het verhaal van de duivel die verveeld is geraakt en besluit een nieuw leven in Los Angeles op te bouwen. De charismatische Lucifer vermaakt zich met zijn drie grote passies: wijn, vrouwen en muziek. Totaal TV mag het eerste seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP The Voice of Holland

    The Voice of Holland
    RTL 4 om 20:38 uur
    Je hebt een hekel aan haar ongezouten mening óf je houdt van haar eerlijkheid. Het maakt ook eigenlijk helemaal niets meer uit: Anouk keert, nadat ze vorig seizoen overslag vanwege haar zwangerschap, vanavond terug in de rode draaistoel. In de zetels naast haar: oudgedienden Ali B, Sanne en Waylon.