1. Nieuws

    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd.
    Jarco Kriek
    16 januari 2015
    comments 9
    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal
    Foto: ANP

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd. Dat meldt Sportnext.


    Ziggo – de merknaam waaronder de kabelbedrijven Ziggo en UPC later dit jaar verder gaan – is de nieuwe hoofdsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalke ’04 in Qatar was de eerste wedstrijd waarbij het logo van Ziggo op het shirt van Ajax pronkte. Met het uitzenden van een wedstrijd van Ajax op het evenementenkanaal wordt een eerste voorzichtige stap gemaakt in een nauwere samenwerking op mediagebied tussen Ajax en Ziggo.

    Relatief veel kijkers Ziggo evenementenkanaal

    Het kijkersaantal van 450.000 is hoog. Zeker omdat naast online en sociale media als Twitter en Facebook geen grote reclame voor het uitzenden van de vriendschappelijke wedstrijd is gemaakt. Het aantal kijkers is slechts een fractie minder dan digitaal basiskanaal FOX weet te bereiken als men een wedstrijd uit de Eredivisie live uitzendt. De keren dat dit gebeurde, kwam de kijkersteller net boven het half miljoen. FOX maakte de twee keer dat dit gebeurde wel uitgebreide reclame. Niet alleen online en via sociale media, maar ook via advertenties in printmedia en via promo’s op de eigen tv-zenders. Daarnaast is het bereik van FOX veel groter dan de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

    ZiggoUPCLiberty GlobalAjaxvoetbalhoofdsponsorevenementenkanaalSchalke '04QatarAmsterdamArenAFOXFOX Sports

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Wie doet de afwas?

    Wie doet de afwas?
    RTL 4 om 20:01 uur
    Zomerprogramma waarin vier kandidaten een week lang iedere avond eten bij een Bekende Nederlander. Ze hebben één avond en drie gangen de tijd om te achterhalen bij welke BN'er ze aan tafel zijn aangeschoven. Raden ze het goed, dan kunnen ze elke keer een leuk geldbedrag verdienen en mag de gastheer of -vrouw zelf een berg afwas wegwerken. Weten ze de kok of kokkin niet te ontmaskeren, dan mogen de kandidaten aan de (was)bak.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Dames 4

    Dames 4
    NPO 3 om 20:30 uur
    De eigenzinnige dertiger Wyne heeft er maar moeite mee dat al haar vriendinnen bezig zijn met hypotheken en kinderen krijgen. Als de relatie met haar vriend Arjen ontploft door zijn kinderwens en haar beste vriendin en huisgenootje Nanda besluit om te gaan samenwonen met haar vriend, zit Wyne ineens elk weekend bij haar ouders op de bank. Wyne besluit een voetbalteam op te zetten. Maar ze durft dit alleen als Nanda ook meedoet. Al snel heeft ze een groep vrouwen op de been. Voetballen kunnen ze niet, maar in de derde helft maken ze alles goed. Maar in plaats dat het voetbalteam Wyne en Nanda dichter bij elkaar brengt, drijft het hen juist steeds verder uit elkaar. Wyne wil feesten en bier drinken met haar nieuwe vriendinnen. Nanda naar de Ikea en een babykamer inrichten.