1. Nieuws

    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd.
    Jarco Kriek
    16 januari 2015
    comments 9
    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal
    Foto: ANP

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd. Dat meldt Sportnext.


    Ziggo – de merknaam waaronder de kabelbedrijven Ziggo en UPC later dit jaar verder gaan – is de nieuwe hoofdsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalke ’04 in Qatar was de eerste wedstrijd waarbij het logo van Ziggo op het shirt van Ajax pronkte. Met het uitzenden van een wedstrijd van Ajax op het evenementenkanaal wordt een eerste voorzichtige stap gemaakt in een nauwere samenwerking op mediagebied tussen Ajax en Ziggo.

    Relatief veel kijkers Ziggo evenementenkanaal

    Het kijkersaantal van 450.000 is hoog. Zeker omdat naast online en sociale media als Twitter en Facebook geen grote reclame voor het uitzenden van de vriendschappelijke wedstrijd is gemaakt. Het aantal kijkers is slechts een fractie minder dan digitaal basiskanaal FOX weet te bereiken als men een wedstrijd uit de Eredivisie live uitzendt. De keren dat dit gebeurde, kwam de kijkersteller net boven het half miljoen. FOX maakte de twee keer dat dit gebeurde wel uitgebreide reclame. Niet alleen online en via sociale media, maar ook via advertenties in printmedia en via promo’s op de eigen tv-zenders. Daarnaast is het bereik van FOX veel groter dan de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

    ZiggoUPCLiberty GlobalAjaxvoetbalhoofdsponsorevenementenkanaalSchalke '04QatarAmsterdamArenAFOXFOX Sports

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Koken met Van Boven

    Koken met Van Boven
    NPO 2 om 19:50 uur
    Nederlanders die in het buitenland verblijven kunnen soms vreselijk verlangen naar van die typische Hollandse dingen, zoals haring, drop, patatje oorlog, hagelslag of pindakaas. Voor wie langere tijd naar het buitenland gaat en de plotselinge trek niet kan bedwingen, versiert Yvette een heerlijke bruine boterham met pindakaas én hagelslag.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP All Stars 2: Old Stars

    All Stars 2: Old Stars
    NPO 3 om 20:15 uur
    Zeven vrienden spelen al van jongs af aan ieder weekend een potje voetbal bij hun club Swift Boys. Winnen doen ze bijna nooit, maar daar gaat het al lang niet meer om. Door een onverwachts huwelijk van één van de jongens trakteren ze zichzelf op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona, inclusief het bijwonen van 'El Clasico'. Maar bij de Swift Boys gaat niets volgens plan. Noodgedwongen haasten ze zich in het busje van Harry’s Tuincentrum om op tijd in Barcelona aan te komen, met onderweg de nodige obstakels: het Belgische wegennet, Duitse vakantiegangers en de Franse politie. Gaandeweg vragen de jongens zich af wat er van hun ooit zo mooie toekomstplannen terecht is gekomen. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden.