1. Nieuws

    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd.
    Jarco Kriek
    16 januari 2015
    comments 9
    Ziggo bereikt 450.000 kijkers met Ajax op evenementenkanaal
    Foto: ANP

    De vriendschappelijke voetbalwedstrijd Ajax – Schalke ’04 werd door 450.000 kijkers op de evenementenkanalen van de kabelbedrijven UPC en Ziggo gevolgd. Dat meldt Sportnext.


    Ziggo – de merknaam waaronder de kabelbedrijven Ziggo en UPC later dit jaar verder gaan – is de nieuwe hoofdsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalke ’04 in Qatar was de eerste wedstrijd waarbij het logo van Ziggo op het shirt van Ajax pronkte. Met het uitzenden van een wedstrijd van Ajax op het evenementenkanaal wordt een eerste voorzichtige stap gemaakt in een nauwere samenwerking op mediagebied tussen Ajax en Ziggo.

    Relatief veel kijkers Ziggo evenementenkanaal

    Het kijkersaantal van 450.000 is hoog. Zeker omdat naast online en sociale media als Twitter en Facebook geen grote reclame voor het uitzenden van de vriendschappelijke wedstrijd is gemaakt. Het aantal kijkers is slechts een fractie minder dan digitaal basiskanaal FOX weet te bereiken als men een wedstrijd uit de Eredivisie live uitzendt. De keren dat dit gebeurde, kwam de kijkersteller net boven het half miljoen. FOX maakte de twee keer dat dit gebeurde wel uitgebreide reclame. Niet alleen online en via sociale media, maar ook via advertenties in printmedia en via promo’s op de eigen tv-zenders. Daarnaast is het bereik van FOX veel groter dan de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

    ZiggoUPCLiberty GlobalAjaxvoetbalhoofdsponsorevenementenkanaalSchalke '04QatarAmsterdamArenAFOXFOX Sports

    Lees ook

    Reacties

  1. TV-TIP Penguins on a Plane: Great Animal Moves

    Penguins on a Plane: Great Animal Moves
    Animal Planet om 14:35 uur
    Een groep ezelspinguïns wordt overgebracht van Nieuw-Zeeland naar het National Sea Life Centre in Birmingham. Ook zie je hoe een nijlpaard wordt vervoerd.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Red

    Red
    RTL 7 om 20:30 uur
    Frank Moses (Bruce Willis) en zijn collega’s (Morgan Freeman, John Malkovich en Helen Mirren) waren tot voor kort het topteam van de CIA. Maar omdat ze teveel geheimen kennen staan ze nu aan de top van de CIA dodenlijst. Het eerste team dat bij Frank op de stoep staat wordt echter moeiteloos uitgeschakeld. Tijd om het dreamteam weer bij elkaar te brengen voor een stevige wraakactie! Op de dag dat gewapende CIA agenten het huis van Frank Moses binnendringen blijkt dat die nog niets van zijn tijd bij de elite killers is verleerd. Frank schakelt met gemak zijn aanvallers uit en draait de rollen om. Hij ontdekt dat de nieuwe CIA-directeur (Karl Urban) het op zijn hele voormalige team voorzien heeft. Met zijn vriendin Sarah (Mary-Louise Parker) op sleeptouw brengt hij de gepensioneerde leden weer bij elkaar. Blij er weer eens flink tegenaan te kunnen, zetten ze al hun gezamenlijke kennis, ervaring en onvergankelijke teamspirit in om hun aanvallers steeds één stap voor te blijven. De reünie loopt uit op een onwaarschijnlijke operatie waarbij ze er niet voor terugdeinzen om in te breken in het CIA-hoofdkwartier.

    Zappen.blog.nl