1. Nieuws

    Ziggo blijft fors klanten verliezen

    De komst van het gratis sportkanaal Ziggo Sport heeft niet kunnen voorkomen dat Ziggo ook in het vierde kwartaal van 2015 veel klanten heeft verloren.
    Jarco Kriek
    16 februari 2016
    comments 6
    Ziggo blijft fors klanten verliezen
    Foto: ANP

    De komst van het gratis sportkanaal Ziggo Sport heeft niet kunnen voorkomen dat Ziggo ook in het vierde kwartaal van 2015 veel klanten heeft verloren. Het kabelbedrijf zakt verder richting de grens van vier miljoen abonnees.


    Uit de kwartaalcijfers over het vierde kwartaal 2015 van eigenaar Liberty Global blijkt dat Ziggo in meer dan zeven miljoen huishoudens beschikbaar is. In 4.090.400 woningen worden daadwerkelijk diensten bij het kabelbedrijf afgenomen. Het klantenbestand van Ziggo is hierdoor met 51.300 gekrompen. In een jaar tijd heeft Ziggo hierdoor 199.000 klanten – bijna vijf procent van het klantenbestand – verloren. Door het minder aantal klanten verkocht Ziggo ook minder abonnementen.

    Ziggo verkoopt meer internetabonnementen

    Niet alleen minder Nederlanders kijken via Ziggo naar tv-zenders. Ook het aantal telefoonabonnementen voor het vaste netwerk daalde met 7.100 naar 2.538.300. Lichtpunt voor het kabelbedrijf is dat het meer internetabonnementen heeft verkocht. Ziggo had op 31 december 3.101.400 internetklanten, een stijging van 6.100.

    Fusie Ziggo en UPC afgerond

    Ziggo heeft de fusie met branchegenoot UPC en de daaropvolgende reorganisatie afgerond en zegt klaar te zijn voor een succesvol 2016. Het krijgt hierin te maken met een volgende fusie. Ziggo-eigenaar Liberty Global en Vodafone hebben overeenstemming over de samenvoeging van de Nederlandse activiteiten van Ziggo en Vodafone bereikt. Verwacht wordt dat eind 2016 de fusie wordt afgerond. Wel moeten de Nederlandse kartelwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Europese Commissie nog goedkeuring aan het fusieplan geven.

    ZiggoLiberty Globalkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl