1. Nieuws

    Ziggo blijft klanten verliezen

    Ziggo is na de fusie met UPC in april nog steeds niet in rustig vaarwater gekomen. Moederbedrijf Liberty Global bericht dat het kabelbedrijf wederom 43.600 abonnees is kwijtgeraakt.
    Jarco Kriek
    6 november 2015
    comments 23
    Ziggo blijft klanten verliezen
    Foto: ANP

    Ziggo is na de fusie met UPC in april nog steeds niet in rustig vaarwater gekomen. Moederbedrijf Liberty Global bericht dat het kabelbedrijf wederom 43.600 abonnees is kwijtgeraakt.


    Het klantverlies is echter wel minder dan een kwartaal eerder toen 56.00 klanten Ziggo de rug toekeerden. Het aantal door klanten afgenomen abonnementen daalde minder, namelijk met 18.000. Voor Ziggo blijft 2015 wel een slecht jaar. Zowel het klantverlies als het aantal afgenomen abonnementen daalden tot en met het derde kwartaal met ongeveer 150.000. Een mogelijke reden voor het klantverlies in de afgelopen drie maanden is de prijsverhoging die voormalig UPC-klanten op 1 juli gepresenteerd kregen. Hierdoor kon men het abonnement tussentijds opzeggen. Onder een deel van de voormalig UPC-klanten heerste op dat moment onvrede vanwege het verdwijnen van de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment. De zenders zijn nog steeds in het voormalig Ziggo-gebied bij het fusiebedrijf Ziggo te bekijken.

    Ziggo richting vier miljoen klanten

    De aanhoudende daling van het aantal klanten betekent dat Ziggo steeds dichter bij de grens van vier miljoen klanten komt. Ziggo had op 30 september 4,14 miljoen klanten. Daarvan neemt bijna een kwart alleen een tv-abonnement bij het kabelbedrijf af. Zestien procent van het aantal klanten neemt naast tv ook een internet- of telefoonabonnement af. Zestig procent van de Ziggo-klanten neemt een triple play- of Alles-in-1-abonnement af waarbij tv, internet en telefoon in één abonnementsvorm worden geleverd. Mede hierdoor steeg het aantal breedbandabonnementen bij Ziggo met bijna dertigduizend.

    Ziggo Sport moet tij keren

    Liberty Global zet alle zeilen bij om de slechte resultaten bij Ziggo te verbeteren. Zo gaat het betaalzender Sport1 op 12 november naar Ziggo Sport Totaal rebranden. Een nieuw zevende kanaal van de sportzender komt onder de naam Ziggo Sport als exclusief content voor alle klanten van Ziggo die digitaal naar tv kijken gratis ongecodeerd en in HD beschikbaar. De focus van de nieuwe sportzender ligt op grote nationale en internationale sportwedstrijden. Zo kan de Ziggo-abonnee vanaf 12 november zonder premium-abonnement naar buitenlands voetbal, Formule 1, golf, atletiek en nationale sportcompetities zoals basketbal kijken. Verder zorgt de naamswijziging van Sport1 ervoor dat de merknaam en het logo van Ziggo nu ook bij andere aanbieders in zenderlijsten en op het beeld worden weergegeven.

    ZiggoLiberty GlobalUPCklantverlieskwartaalcijfers13TH StreetSyfyE! Entertainmenttriple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. TV-TIP De frisse start

    De frisse start
    24Kitchen om 18:35 uur
    In "Frisse Start" helpen 24Kitchen-chefs Roberta Pagnier en Danny Jansen het nieuwe jaar goed te beginnen met lekkere en bewuste recepten.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP De aardappeleters

    De aardappeleters
    NPO 2 om 19:50 uur
    De aardappeleter rolt uit de kroeg en wil reepjes vlees in een rond broodje. En 't waren niet de Turken, niet de Grieken maar de Joden uit Israël die dat eerder snapten dan de aardappeleters zelf.

    Zappen.blog.nl