1. Nieuws

    Ziggo blijft klanten verliezen

    Ziggo is na de fusie met UPC in april nog steeds niet in rustig vaarwater gekomen. Moederbedrijf Liberty Global bericht dat het kabelbedrijf wederom 43.600 abonnees is kwijtgeraakt.
    Jarco Kriek
    6 november 2015
    comments 23
    Ziggo blijft klanten verliezen
    Foto: ANP

    Ziggo is na de fusie met UPC in april nog steeds niet in rustig vaarwater gekomen. Moederbedrijf Liberty Global bericht dat het kabelbedrijf wederom 43.600 abonnees is kwijtgeraakt.


    Het klantverlies is echter wel minder dan een kwartaal eerder toen 56.00 klanten Ziggo de rug toekeerden. Het aantal door klanten afgenomen abonnementen daalde minder, namelijk met 18.000. Voor Ziggo blijft 2015 wel een slecht jaar. Zowel het klantverlies als het aantal afgenomen abonnementen daalden tot en met het derde kwartaal met ongeveer 150.000. Een mogelijke reden voor het klantverlies in de afgelopen drie maanden is de prijsverhoging die voormalig UPC-klanten op 1 juli gepresenteerd kregen. Hierdoor kon men het abonnement tussentijds opzeggen. Onder een deel van de voormalig UPC-klanten heerste op dat moment onvrede vanwege het verdwijnen van de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment. De zenders zijn nog steeds in het voormalig Ziggo-gebied bij het fusiebedrijf Ziggo te bekijken.

    Ziggo richting vier miljoen klanten

    De aanhoudende daling van het aantal klanten betekent dat Ziggo steeds dichter bij de grens van vier miljoen klanten komt. Ziggo had op 30 september 4,14 miljoen klanten. Daarvan neemt bijna een kwart alleen een tv-abonnement bij het kabelbedrijf af. Zestien procent van het aantal klanten neemt naast tv ook een internet- of telefoonabonnement af. Zestig procent van de Ziggo-klanten neemt een triple play- of Alles-in-1-abonnement af waarbij tv, internet en telefoon in één abonnementsvorm worden geleverd. Mede hierdoor steeg het aantal breedbandabonnementen bij Ziggo met bijna dertigduizend.

    Ziggo Sport moet tij keren

    Liberty Global zet alle zeilen bij om de slechte resultaten bij Ziggo te verbeteren. Zo gaat het betaalzender Sport1 op 12 november naar Ziggo Sport Totaal rebranden. Een nieuw zevende kanaal van de sportzender komt onder de naam Ziggo Sport als exclusief content voor alle klanten van Ziggo die digitaal naar tv kijken gratis ongecodeerd en in HD beschikbaar. De focus van de nieuwe sportzender ligt op grote nationale en internationale sportwedstrijden. Zo kan de Ziggo-abonnee vanaf 12 november zonder premium-abonnement naar buitenlands voetbal, Formule 1, golf, atletiek en nationale sportcompetities zoals basketbal kijken. Verder zorgt de naamswijziging van Sport1 ervoor dat de merknaam en het logo van Ziggo nu ook bij andere aanbieders in zenderlijsten en op het beeld worden weergegeven.

    ZiggoLiberty GlobalUPCklantverlieskwartaalcijfers13TH StreetSyfyE! Entertainmenttriple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl