1. Nieuws

    Ziggo blijft marktaandeel aan KPN verliezen

    Op de belangrijke Alles-in-1 markt voor vaste diensten blijft Ziggo marktaandeel verliezen. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat KPN de winnaar op dit marktsegment is en blijft.
    Jarco Kriek
    23 september 2016
    comments 5
    Ziggo blijft marktaandeel aan KPN verliezen
    Foto ANP

    Ziggo heeft het tij van tegenvallende resultaten gedeeltelijk weten te keren, maar blijft bij de belangrijke Alles-in-1-abonnementen marktaandeel verliezen. Bij dit soort triple play-abonnementen wordt in één abonnementsvorm tv, internet en telefoon geleverd. Alles-in-1-abonnementen zijn om diverse redenen belangrijk voor aanbieders. Zo verdient men op dit moment relatief weinig aan tv-abonnementen, maar juist wel aan internet- en telefoonabonnementen. Daarnaast wordt bij een gecombineerd abonnement de kans kleiner dat een abonnee een klantrelatie met een andere aanbieder heeft.

     

    Ziggo blijft zorgenkindje

    In Nederland stappen steeds meer huishoudens naar een Alles-in-1-abonnement over. KPN en dochterbedrijf Telfort profiteren hier het meeste van. Het marktaandeel van KPN stijgt hierdoor. Ziggo verliest dus in dit segment terrein aan KPN. Beide aanbieders zijn al langere tijd met elkaar in een strijd om abonnees verwikkeld. Een lager maandelijks abonnement is voor veel Nederlanders de reden om voor een Alles-in-1-abonnement te kiezen. De opkomst van quad play-abonnementen waarbij vaste diensten met mobiel worden verenigd is in het onderzoek van Telecompaper goed zichtbaar. Na de fusie van Ziggo en Vodafone wordt verwacht dat het fusiebedrijf met quad play-abonnementen groot de aanval op KPN op de multi-play markt gaat inzetten.

    KPNZiggotrple playquad playKPN CompleetAllrs in 1alles-in-1internetbreedbandaansluitingeninternetaansluitingenbreedbandaansluitingeninternetabonnementenabonnemententvtelevisietv-abonnementenkabelglasvezelDSL

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:55 uur
    Live verslag van de twintigste etappe, een individuele tijdrit van 23 km met start en finish in Marseille. Aan de finish staat Herman van der Zandt met afwisselend Danny Nelissen of Thijs Zonneveld om renners, ploegleiders en anderen meteen een reactie op de etappe te vragen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S6 

      Girls, over het hectische leven van vier vrouwelijke twintigers is terug voor het zesde seizoen. Vriendinnen Hannah, Marnie, Jessa en Shoshanna proberen nog altijd achter de zin van het leven te komen. Totaal TV mag de dvd van dit laatste seizoen vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik bbq voor jou!

    Ik bbq voor jou!
    RTL 4 om 17:00 uur
    Culinair zomers programma waarin de passie voor gezond barbecueën centraal staat. Elke week krijgt een man de kans om een heerlijke barbecue te organiseren voor een persoon die voor hem heel belangrijk is. De kandidaat en de kijker krijgen tevens enkele basisvaardigheden van het barbecueën uitgelegd. Ook wordt er gekeken naar gepassioneerde barbecuehobbyisten en worden er barbecue-evenementen in binnen- en buitenland bezocht.