1. Nieuws

    Ziggo blijft marktaandeel aan KPN verliezen

    Op de belangrijke Alles-in-1 markt voor vaste diensten blijft Ziggo marktaandeel verliezen. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat KPN de winnaar op dit marktsegment is en blijft.
    Jarco Kriek
    23 september 2016
    comments 5
    Ziggo blijft marktaandeel aan KPN verliezen
    Foto ANP

    Ziggo heeft het tij van tegenvallende resultaten gedeeltelijk weten te keren, maar blijft bij de belangrijke Alles-in-1-abonnementen marktaandeel verliezen. Bij dit soort triple play-abonnementen wordt in één abonnementsvorm tv, internet en telefoon geleverd. Alles-in-1-abonnementen zijn om diverse redenen belangrijk voor aanbieders. Zo verdient men op dit moment relatief weinig aan tv-abonnementen, maar juist wel aan internet- en telefoonabonnementen. Daarnaast wordt bij een gecombineerd abonnement de kans kleiner dat een abonnee een klantrelatie met een andere aanbieder heeft.

     

    Ziggo blijft zorgenkindje

    In Nederland stappen steeds meer huishoudens naar een Alles-in-1-abonnement over. KPN en dochterbedrijf Telfort profiteren hier het meeste van. Het marktaandeel van KPN stijgt hierdoor. Ziggo verliest dus in dit segment terrein aan KPN. Beide aanbieders zijn al langere tijd met elkaar in een strijd om abonnees verwikkeld. Een lager maandelijks abonnement is voor veel Nederlanders de reden om voor een Alles-in-1-abonnement te kiezen. De opkomst van quad play-abonnementen waarbij vaste diensten met mobiel worden verenigd is in het onderzoek van Telecompaper goed zichtbaar. Na de fusie van Ziggo en Vodafone wordt verwacht dat het fusiebedrijf met quad play-abonnementen groot de aanval op KPN op de multi-play markt gaat inzetten.

    KPNZiggotrple playquad playKPN CompleetAllrs in 1alles-in-1internetbreedbandaansluitingeninternetaansluitingenbreedbandaansluitingeninternetabonnementenabonnemententvtelevisietv-abonnementenkabelglasvezelDSL

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl