1. Nieuws

    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.
    Jarco Kriek
    8 mei 2015
    comments 7
    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen
    Foto: ANP

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.


    Ziggo verloor in het eerste kwartaal van 2015 47.000 klanten. Het klantverlies was in het voormalig Ziggo-gebied met 43.000 het hoogst. Ziggo heeft op dit moment 4.24 miljoen klanten terwijl het in zeven miljoen huishoudens beschikbaar is. Een daling was er ook zichtbaar bij het aantal klanten dat vaste telefoondiensten bij het kabelbedrijf afnemen. De daling betrof 7400 klanten. Een stijging was er wel bij internetklanten. Dat aantal steeg met 10.300 naar 3.07 miljoen. Met mobiele telefonie blijft Ziggo het goed doen. Het aantal klanten steeg met 29.000. KPN blijft het bedrijf dat de meeste klanten bij Ziggo wegsnoept. In de eerste drie maanden steeg het aantal klanten bij KPN Interactieve TV met bijna tachtigduizend.

    Samenvoeging UPC en Ziggo kost klanten

    De fusie tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot het huidige landelijke Ziggo heeft het kabelbedrijf klanten gekost. Ziggo CEO Baptiest Coopmans hierover: "Midden november zijn wij gestart met de integratievoorbereidingen van UPC en Ziggo, een samenvoeging die wij met zorgvuldigheid voor onze klanten uitvoeren. Tot 13 april opereerden UPC en Ziggo nog als twee separate merken in de markt met ieder hun eigen marketingbenadering. Na de afronding van de netwerkharmonisatie in maart hebben we op 13 april ons nieuwe geharmoniseerde productportfolio gelanceerd onder de merknaam Ziggo. Met nieuwe, aantrekkelijke bundels hebben we voor al onze klanten nu een sterk aanbod, waaronder Horizon TV en Replay TV, Horizon Go, MyPrime, breedbandinternetsnelheden tot maar liefst 200 Mbps voor de consumentenmarkt en 500Mbps voor de zakelijke markt, een vernieuwd mobiel aanbod en toegang tot circa twee miljoen WifiSpots in ons volledige servicegebied."

    ZiggoUPCLiberty GlobalharmonisatiefusieklantverlieschurnAlles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenkwartaalcijfersmobielvastKPNInteractieve TVkabelglasvezelDSLADSLVDSL

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl