1. Nieuws

    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.
    Jarco Kriek
    8 mei 2015
    comments 7
    Ziggo blijft tienduizenden klanten verliezen
    Foto: ANP

    Uit de kwartaalcijfers van het Britse mediabedrijf Liberty Global blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf een hoge churn blijft behouden en tienduizenden klanten is kwijtgeraakt.


    Ziggo verloor in het eerste kwartaal van 2015 47.000 klanten. Het klantverlies was in het voormalig Ziggo-gebied met 43.000 het hoogst. Ziggo heeft op dit moment 4.24 miljoen klanten terwijl het in zeven miljoen huishoudens beschikbaar is. Een daling was er ook zichtbaar bij het aantal klanten dat vaste telefoondiensten bij het kabelbedrijf afnemen. De daling betrof 7400 klanten. Een stijging was er wel bij internetklanten. Dat aantal steeg met 10.300 naar 3.07 miljoen. Met mobiele telefonie blijft Ziggo het goed doen. Het aantal klanten steeg met 29.000. KPN blijft het bedrijf dat de meeste klanten bij Ziggo wegsnoept. In de eerste drie maanden steeg het aantal klanten bij KPN Interactieve TV met bijna tachtigduizend.

    Samenvoeging UPC en Ziggo kost klanten

    De fusie tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot het huidige landelijke Ziggo heeft het kabelbedrijf klanten gekost. Ziggo CEO Baptiest Coopmans hierover: "Midden november zijn wij gestart met de integratievoorbereidingen van UPC en Ziggo, een samenvoeging die wij met zorgvuldigheid voor onze klanten uitvoeren. Tot 13 april opereerden UPC en Ziggo nog als twee separate merken in de markt met ieder hun eigen marketingbenadering. Na de afronding van de netwerkharmonisatie in maart hebben we op 13 april ons nieuwe geharmoniseerde productportfolio gelanceerd onder de merknaam Ziggo. Met nieuwe, aantrekkelijke bundels hebben we voor al onze klanten nu een sterk aanbod, waaronder Horizon TV en Replay TV, Horizon Go, MyPrime, breedbandinternetsnelheden tot maar liefst 200 Mbps voor de consumentenmarkt en 500Mbps voor de zakelijke markt, een vernieuwd mobiel aanbod en toegang tot circa twee miljoen WifiSpots in ons volledige servicegebied."

    ZiggoUPCLiberty GlobalharmonisatiefusieklantverlieschurnAlles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenkwartaalcijfersmobielvastKPNInteractieve TVkabelglasvezelDSLADSLVDSL

    Reacties

  1. TV-TIP D.B Cooper: Case Closed?

    D.B Cooper: Case Closed?
    History om 20:00 uur
    Een man kaapt in 1971 een vliegtuig, steelt 200.000 dollar, springt uit het toestel met een parachute en blijft veertig jaar lang onvindbaar. Klinkt als een jongensboek, maar het is het echte verhaal van de legendarische overvaller D.B. Cooper.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Louisa & Rosanna: De babyspecial

    Louisa & Rosanna: De babyspecial
    TLC om 20:00 uur
    De Limburgse paradijsvogels Louisa en Rosanna zijn inmiddels de trotse ouders van baby Mikai. En zoals we van het transgenderkoppel gewend zijn, ging het op de wereld zetten van het ventje gepaard met een hoop drama en hilariteit. En dan hebben we het nog niet eens over de bevalling...