1. Nieuws

    Ziggo en UPC weinig succesvol op zakelijke markt, KPN wel

    De Breedband markt in Nederland is fors gegroeid maar het is vooral KPN dat hiervan op zakelijk gebied profiteert. Ziggo voert momenteel een campagne voor zakelijk gebruik maar haalt grote bedrijven er amper mee binnen.
    Jan-Hein Visser
    10 juni 2011
    comments 0
    Ziggo en UPC weinig succesvol op zakelijke markt, KPN wel
    De Breedband markt in Nederland is fors gegroeid maar het is vooral KPN dat hiervan op zakelijk gebied profiteert. UPC en Ziggo, vooral toch bekend als aanbieders van televisie, radio, internet en telefonie via de kabel aan consumenten, krijgen nauwelijks vat op de zakelijke markt. Met name Ziggo maakt momenteel veel reclame gericht op zakelijke gebruikers maar haalt grote bedrijven er amper mee binnen. Ziggo kreeg er afgelopen wel zo'n 10.000 kleinere zakelijke klanten bij.

    De Nederlandse breedbandmarkt is in het eerste kwartaal va dit jaar gegroeid tot 6,3 miljoen aansluitingen maar daar is KPN veruit de grootste speler met een marktaandeel van ruim 40 procent voor al haar producten. Ziggo is een goede nummer twee en UPC volgt pas later. Het succes van KPN op de zakelijke markt wordt hierin weerspiegeld en dat heeft vooral te maken met het feit dat veel bedrijven gebruik maken van DSL netwerken en niet van de 'Coax-Kabelnetwerken' zoals UPC en Ziggo die hebben.

    Het is met name Ziggo dat via radiospotjes en zelfs grote billboards, zoals onder meer langs de A17, de aandacht vestigt op de mogelijkheden voor zakelijk gebruik. UPC stelt zich daarin bescheidener op maar heeft wel speciale pakketten voor de kleinzakelijke markt. Het was telecomwaakhond Opta dat overigens met vrij harde conclusies kwam dat de traditionele kabelbedrijven het niet zo goed doen op de zakelijke markt en het onderspit delven ten opzichte van met name KPN.

    Wel doen de kabelbedrijven het goed op de markt voor telefonie en ook hebben zowel UPC als Ziggo een groeiend aantal klanten zoals Eenmanszaken maar ook MKB, die gebruik maken van met name Internet tegen hoge snelheden in combinatie met telefonie. Voor al deze tienduizenden klanten hebben zowel UPC als Ziggo een speciale zakelijke helpdesk.


    ZiggoUPCKPNZakelijkMKB

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland: Nederland - Italië

    Oefeninterland: Nederland - Italië
    SBS6 om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de oefeninterland: Nederland - Italië.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lara Croft: Tomb Raider

    Lara Croft: Tomb Raider
    RTL 7 om 20:30 uur
    Steenrijke Lara Croft (Angelina Jolie) is een hi-tech schatgraver die een fiks deel van haar landgoed heeft omgebouwd tot trainingskamp, bijgestaan door computer-expert Bryce (Noah Taylor). Hun kennis en kunde wordt op de proef gesteld als Manfred Powell (Iain Glen) het in zijn hoofd haalt een verborgen driehoek te bemachtigen, waarmee hij de tijd naar zijn hand kan zetten. Powell is de perfecte kandidaat voor een lesje in girlpower.

    Zappen.blog.nl