1. Nieuws

    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten.
    Jarco Kriek
    23 september 2014
    comments 11
    Ziggo heeft meest tevreden alles-in-1-klanten

    Aanbieders van triple play-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon bieden een betere klantenservice dan voorheen. Ziggo heeft de meest tevreden klanten. Dat blijkt ook uit Triple play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014.

    Triple play wordt in Nederland in het algemeen alles-in-1 genoemd. Alles-in-1-abonnementen zijn door aanbieders het meeste aan klanten verkocht. Ruim 56 procent van de huishoudens neemt deze abonnementsvorm bij een aanbieder af. Alles-in-1 is voor aanbieders op de vaste markt belangrijk omdat alle diensten zelf geleverd worden en er dus geen direct klantcontact met een andere concurrerende aanbieder is. Dat is dan ook de reden dat de meeste advertentiecampagnes voor vaste markt-diensten op dit soort abonnementen gericht zijn.

    Klant belangrijk

    Omdat de markt dynamisch en sterk concurrerend is, wordt de kwaliteit van het klantcontact voor aanbieders steeds belangrijker. Dat blijkt ook uit het Play Insights-onderzoek van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2014. Hieruit blijkt dat de klanttevredenheid beter dan voorheen is. De Net Promotor Score (NPS) komt uit op -6. Een jaar geleden stond deze nog op -17. Deze score meet welk deel van de klanten een provider aan anderen zouden aanraden. De klanten van Ziggo (0) en KPN (-4) zijn het meest tevreden over de geleverde diensten. UPC (-13), Online.nl (-17) en Tele2 (-18) volgen op gepaste afstand.

    Top 3

    In het werven van nieuwe alles-in-1-klanten zijn KPN, UPC en Ziggo het afgelopen kwartaal het meest succesvol gebleken. Ziggo heeft met 37 procent het grootste aandeel alles-in-1-klanten. UPC (23 procent) en KPN (21 procent) maken de top 3 compleet. Het percentage klanten dat naast het alles-in-1-abonnement ook een pluspakket afneemt, is stabiel gebleven, maar KPN-klanten nemen gemiddeld meer pluspakketten af dan bij UPC en Ziggo.

    Alles-in-1 ZiggoZiggoTriple Play InsightsTelecompapertriple playtvtelevisieinternettelefoonKPNUPCCanalDigitaalOnline.nlTele2

    Reacties

  1. TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:30 uur
    Barney (Stallone), Lee (Statham), Yin (Li), Gunnar (Lundgren), Toll (Couture) en Hale (Crews) – samen met nieuwe leden Billy the Kid (Hemsworth) en Maggie (Nan) – worden door Mr. Church (Willis) naar Azië gestuurd voor een simpele klus. Het geld lijkt snel verdiend voor de old-school vechtmachines, maar de missie loopt vreselijk uit de hand en één van hen wordt genadeloos omgebracht. De Expendables zweren wraak en vechten zich een bloedig spoor dwars door de vijandige linies. Onderweg maken ze nog even korte metten met een transport van vijf ton plutonium, meer dan genoeg om de machtsverhoudingen in de wereld te veranderen. Maar dat is nog niets vergeleken met de wraakactie die ze in petto hebben voor de tegenstander die hun partner vermoordde. Daar hebben ze zo hun methodes voor.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Spectre

    Spectre
    Film1 Premiere om 20:30 uur
    Een cryptische boodschap uit Bonds verleden stuurt hem op het spoor van een sinistere organisatie. Terwijl M. een strijd levert tegen politieke krachten, om de geheime dienst in leven te houden, weet Bond de lagen van bedrog weg te pellen om de afgrijselijke waarheid achter Spectre te onthullen.