1. Nieuws

    Ziggo heeft minder last van glasvezel

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2013
    comments 0
    Ziggo heeft minder last van glasvezel
    Foto: ANP

    Ziggo lijkt steeds minder last van de toenemende concurrentie van glasvezel binnen haar verzorgingsgebied te hebben. Het bedrijf verliest bijna geen klanten meer.

    Uit de financiële cijfers over het derde kwartaal blijkt dat het aantal klanten bij Ziggo met 7.000 is geslonken. Dat is veel minder dan in eerdere kwartalen door het kabelbedrijf werd gerapporteerd. Zo daalde in de afgelopen maanden het aantal klanten met 121.000. In de afgelopen drie kwartalen moest Ziggo per kwartaal gemiddeld 38.000 huishoudens uit het klantenbestand schrappen. Ziggo lijkt in het afgelopen kwartaal dus minder last van naar glasvezel overstappende klanten te hebben gehad. Of Ziggo de aanval van glasvezelproviders in haar verzorgingsgebied echt heeft gepareerd, moet over drie maanden blijken. De huidige cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van de maanden juli, augustus en september, de traditionele vakantiemaanden waarin altijd minder van provider overstappende huishoudens waarneembaar zijn.

    Tien procent minder digitale tv-klanten

    In een jaar tijd heeft Ziggo wel meer klanten verloren die een aanvullend digitaal tv-abonnement naast het TV Standaard-abonnement afnamen. Op dit moment nemen Ziggo-klanten 848.000 aanvullende tv-abonnementen af. Dat is 9,7 procent minder dan een jaar geleden. Ook hierbij is een stagnatie te zien. In het derde kwartaal bleef het aantal aanvullende tv-abonnementen gelijk met het tweede kwartaal. Het aantal analoge kijkers daalt – zoals verwacht – minder snel dan voorheen. In de zomermaanden daalde het aantal op het primaire televisietoestel analoog kijkende Ziggo-klanten met 21.000 naar 532.000.

    Alles-in-1 in de lift

    Voor Ziggo is belangrijk dat het aantal Alles-in-1-abonnementen blijft stijgen. Bij deze abonnementen wordt naast tv ook internet en telefonie gebundeld in één abonnement afgenomen. In het derde kwartaal steeg het aantal Alles-in-1-klanten met 37.000, oftewel 2,5 procent. In de afgelopen twaalf maanden werd bij Alles-in-1-abonnementen een stijging van 8,2 procent gerealiseerd. Op dit moment nemen 53,9 procent van de Ziggo-klanten een Alles-in-1-abonnement af.

    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. TV-TIP Pyeongchang live

    Pyeongchang live
    NPO 1 om 09:30 uur
    Eindelijk! Kjeld Nuis op de Olympische Spelen. In 2009 en 2013 ging het nog gruwelijk fout, na ellende met ziekte en overconcentratie, maar deze keer wist de middenafstand-specialist zich met volle overtuiging te plaatsen op het OKT. Nuis gaat voor zijn grote droom: zijn tweede goud op de Spelen. Hij is vandaag de grote favoriet op de 1.000 meter.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY GEOSTORM

      Nadat een serie van ongekende natuurrampen de planeet heeft bedreigd, formeren wereldleiders een gecompliceerd netwerk van satellieten om het wereldwijde klimaat te controleren. Maar het systeem dat de aarde zou moeten beschermen, wil plotseling alles en iedereen wegvagen. Totaal TV mag deze ultieme strijd tussen mens en natuur vijf keer op Blu-ray weggeven.

    TV-TIP Kameleon 2

    Kameleon 2
    NPO 3 om 15:30 uur
    Het duurde even voordat de schippers van de Kameleon hun eigen film kregen en na twee stuks is het ook wel genoeg. Hoewel deze film een vrijer verhaal volgt dan de vorige, is het meer van hetzelfde. De film is een beetje traag voor het moderne publiek, maar daar zullen de kinderen zich niet aan storen.